Wetsunday Islands

Trip Start Jan 18, 2010
Trip End Mar 31, 2010

Flag of Australia  , Queensland,
Sunday, February 28, 2010

Pyyha, nu er tiden godtnok begyndt at gaa hurtigt.
   Vi ankom til Airlie Beach, som er en lille by hvorfra man tager ud til Whitsunday Islands, kl 7.30 torsdag morgen efter en bustur paa 14 timer. Jeg sov i 2 timer. Naa, men traethed var der nu ikke plads til, for vi skulle allerede tjekke ind til vores baadtur kl 8.30. Derefter fik vi opmagasineret vores store rygsaekke paa det hostel, vi skulle bo paa, naar vi kom tilbage fra turen, og saa skulle vi ellers mode op paa havnen kl 11.00. Turen var en 2-dages baadtur med baaden AVATAR rundt omkring oerne Whitsunday Islands. Vi var i alt ca 25 mennesker i alderen 20 - 30 aar, som var afsted + vores skibscrew, som bestod af nogen totalt sjove personer. Skipperen blev kaldt "Whaz" (ja, jeg ved ikke hvordan man staver det) og han var den mest normale af dem, kokken hed Steve, og han havde bare de sjoveste hoftebevaegelser jeg nogensinde har set paa en mand. Derudover var der Justin, en tyk sort mand, som var rimelig speciel. han mindede mig lidt om ham fra White Chicks, saa ved i vist hvad jeg mener.... Men men men.... Den forste dag (torsdag) havde vi simpelthen fantastisk vejr, vi laa paa baaden hele dagen og solede os, og derudover snorklede vi en lille tur. Her var vandet dog saa grumset, at det var meget svaert at se noget. Desuden er vandet paa denne aarstid fyldt med jellyfish (nogen dodbringende smaa baester), saa derfor skal man have et laekkert stinger suit paa inden man hopper i vandet. Yum yum.
   Naa, men ellers gik dagen bare med at hygge sig med de andre paa baaden, og til aften lavede Steve den laekreste pastaret med salat og hvidlogsbrod til os. Mmm... Mens vi sad og spiste aftensmad begyndte det dog at regne, og da det forst var startet havde det ikke i sinde at stoppe igen. Vi flygtede alle sammen ind i baaden, og sad der og horte musik osv. De fleste af passagererne skulle sove paa baaden, men da Marie og jeg bestilte vores tur var der ikke flere pladser tilbage paa baaden. Vi skulle sove paa et hostel, der laa inde paa den naermeste strand. Omkring kl 21 om aftenen sejlede Steve os - sammen med to andre, der ogsaa skulle sove paa hostlet - over til stranden i osende regnvejr i en lille gul gummibaad. Det var bare saa sjovt, selvom der var saa morkt, at man ikke kunne se en haand frem for sig... Da vi kom over til hostlet indsaa vi hurtigt, hvor heldige vi egentlig havde vejret. Vi havde - modsaetning til dem, der sov paa baaden - masser af plads + AIRCONDITION. Jeg faldt i sovn kl 22 og sov uden afbrydelser til kl 6 om morgenen, hvor vi blev hentet af Steve og sejlet tilbage til baaden. Her horte vi, hvor trist alle de andre havde sovet paa baaden pga varmen (de kunne jo ikke aabne vinduer da det saa regnede ind) og pladsmangel. He he he. De fire "happy campers", som vi blev udraabt til, bestod af Marie og jeg, en underlig fyr, der hed Nick, samt en londoner ved navn Susan, der ville have gjort Inger Kjaersgaard lykkelig med sit perfekte engelsk. Hun var desuden det mest utilfredse menneske man kan forestille sig. "Oooh, this bed is too soft", "Oooh, this place is not clean enough". Christ.

Men vi blev som sagt hentet naeste dag ca kl 6.30, og denne dag osede det bare ned med regnvejr fra morgen til aften. Marie var rigtig, rigtig sosyg denne dag, saa hun laa paa en seng paa baden stort set hele dagen. Vores forste stop var en tur over til Whitehaven Beach. Her gik vi rundt ca 20 mennesker i kaempe store gule regnjakker og lignede idioter. Men stranden var nu flot (nok flottere i solskin), og vi saa tigerhajer i vandet. Uhhh. Paa vej tilbage til baaden sejlede vi ogsaa lige forbi en KAEMPE stor skilpadde. Lidt senere standsede vi et sted, hvor vi kunne snorkle, og her var det meget bedre end dagen forinden. Jeg svommede rundt i en lille time, og saa fisk i alle farver. I Sydney besogte vi jo Sydney Aquarium, og det var rigtig sjovt at svomme rundt blandt mange af de fisk, som jeg havde set i akvariet. Derefter blev vi alle sammen sejlet over til det hostel, hvor vi fire happy campers skulle sove, fordi der var masser af plads til, at vi kunne sidde udenfor under et tag. Her sad vi bare og spillede shitface, og hyggede os indtil vi igen blev sejlet tilbage til baaden for at spise aftensmad der. Denne gang fik vi roastbeef med mashed potatoes og - mmmmm - kogte majs. Nammenam. Bagefter drak jeg et par ol med de andre paa baaden, og kl 21 sejlede vi nogen stykker tilbage til hostlet paa stranden. I modsaetning til aftenen inden var der nemlig nu fyldt med gaester, da en anden baad havde indkvarteret ALLE deres passagerer der paa grund af regnen. Vi sad og drak ol og snakkede i et par timer, inden jeg gik i seng og igen sov rigtig skont. Ja, lige bortset fra, at jeg vaagnede kl 3 om natten og var helt isnende kold, da hende londoneren fra vores vaerelse havde taendt aircondition for fuld dron. Tsk tsk tsk tsk.

Igaar morges blev vi saa igen hentet kl 6.30, og sejlede mere eller mindre direkte tilbage til Airlie Beach, hvor vi ankom ca kl 11. Marie og jeg gik tilbage til Magnum's Backpackers, hvor vi blev indkvarteret paa et dormroom. Det er et underligt hostel, der aabenbart har valgt ikke at have noget kokken, saa for forste gang er vi faktisk nodt til at kobe mad, som er lavet paa forhaand. Hmm. Det er en god undskyldning i hvert fald :) Dagen igaar gik bare med at slappe af, laese min bog faerdig - Maend der hader kvinder - og tjekke email. Kl 19 om aftenen modtes jeg (Marie var gaaet i seng) med de andre fra Avatar baaden til et par ol paa et sted, der hedder "Beaches". Rigtig, rigtig sjov aften! Alt i alt havde vi bare en kanon god baadtur, og paa trods af regnen folte jeg egentlig at vi var heldige, da vi jo havde en dag med skont vejr. De fleste af de andre passagerer paa baaden var ogsaa klar paa at faa det bedste ud af turen til "Wetsunday" Islands trods vejret!

Nu sidder vi og venter paa, at vi skal med bussen videre til Cairns i aften. Der ankommer vi til kl 6 imorgen tidlig, og saa er vi ved vores sidste stop her paa ostkysten! Tiden gaar hurtigt, og nu ser jeg jo snart jer alle sammen derhjemme igen! Glaeder mig.

Christina.

Nicolas on

det lyder som en speciel oplevelse altså på den gode måde... og too soft? haha var færdig af grin da jeg læste det :P men det lyder rigtig godt det hele :D her hjemme er der lyst når man køre i skole (lækkert!), men stadig kold og der er sne endnu :P

gingerskat
gingerskat on

Ja, hun var virkelig langt ude....... :)
Hvordan gik det egentlig med skuespillet paa gymnasiet sode? Det fik jeg aldrig spurgt om :)
Knus

Nicolas on

hehe nice :D jamen det gik virkelig godt, var en rigtig fed oplevelse, klart noget af det bedste jeg har gjort på gym, men synd du ikke så det men det er vist blevet optaget på film hvis du vil se det en gang :)