Strand og skyskrabere

Trip Start Jan 18, 2010
Trip End Mar 31, 2010

Flag of Australia  , Queensland,
Monday, February 15, 2010

Sondag formiddag kl 11 korte vi fra Byron Bay mod Surfer's Paradise! Min fod havde det allerede meget, meget bedre. Det havde virkelig hjulpet at holde den i ro med is paa hele aftenen forinden. Med vores rejse fra Byron Bay til Surfer's har vi nu forladt den del af Australien, som hedder New South Wales, og er ankommet til Queensland. Her er tidsforskellen 1 time, hvilket undrer mig meget, da vi kun har bevaeget os nordpaa. Hmm. Naa, men saa fik vi da lige en ekstra time foraeret paa den maade, og vi ankom til Surfer's Paradise kl 11.30. For forste gang skulle vi bo paa et hostel, som ikke tilbod at hente os ved busstationen, saa vi maatte begive os ud paa en dejlig gaatur med vores store rygsaekke. Super, duper. Isaer da vi efter et godt stykke tid opdagede, at vi allerede var gaaet forbi den vej, som vi skulle have drejet ned af. Flot.
   Paa en eller anden maade kom vi da frem til vores hostel - Cheers Backpackers - som var lidt specielt. Utrolig mange skilte gjorde os hurtigt opmaerksomme paa, at hostelet selv var "fully licensed" saa det var ulovligt at medbringe alkohol, som var kobt andre steder. Dejligt, eftersom vi havde en 4 liters karton rodvin med fra Byron Bay, som var naesten helt fyldt. Den blev dog hurtigt skjult i vores indkobspose, og saa var den hjemme. He he. Naa, men det var altsaa et lidt underligt hostel. Vi laa paa stranden til kl 16 om eftermiddagen, hvorefter jeg spiste en is med Lemon Sorbet (nam nam) og vi kobte ind til aftensmad. Surfer's Paradise bestaar bare af to ting: Strand og skyskrabere. Det er en rigtig ferieby, som ikke rigtig har andet at tilbyde, men jeg kunne nu meget godt lide det! Om aftenen hyggede vi os paa hostelet. Der var bare en totalt retard fyr, som var SAA fuld alllerede kl 18 (alle andre var mere eller mindre aedru) og raabte og skreg hele aftenen. Christ. Han kunne ikke forstaa, at vi ikke havde lyst til at tage med ham i byen. Hmmmmmm
   Naeste morgen havde jeg igen bestilt surf-lessons (dog kun en 2-timers) og derfor skulle jeg op kl 8.30 for at vaere klar til mit pick-up. Pludselig forstod jeg, hvad folk mener, naar de siger, at det er svaerere at surfe i Surfer's Paradise end i Byron. Er du GAL nogen bolger!! Jeg har aldrig nogensinde set saa store bolger. Altsaa det haardeste var at komme ud til et punkt, hvor man rent faktisk kunne surfe fra, for man blev bare skubbet tilbage mod stranden af bolger hele tiden! Jeg slugte saa meget saltvand, at min hals var helt odelagt, da de to timer ar slut. Desuden var dette ogsaa et "intermediate" kursus, saa vi skulle klare det hele selv :O Meeen jeg kom da op en del gange alligevel og tog den hele vejen ind til stranden. Nice! Desuden fik jeg en gratis tshirt, hvor der staar "Have a good surf" paa. Sejt. Bagefter stenede vi igennem resten af dagen - jeg var saa odelagt i hele kroppen - indtil vi skulle med bus mod Brisbane kl 17.15 om aftenen. Det er nu 4 uger siden jeg tog afsted! Paa den ene side foles det som om, at det er 100 aar siden jeg har set jer alle sammen, og paa den anden side som om jeg lige er taget afsted! Jeg glaeder mig under alle omstaendigheder saa overdrevet meget til at se jer igen!

Christina