Vaek fra larm og stoj

Trip End Mar 31, 2010

Pen's Bungalow

Flag of Thailand  , Trat,
Tuesday, January 26, 2010

Med min rygsaek i god behold startede fredag morgen med en bustur paa 5 timer fra Bangkoks Eastern Terminal (busstation) til havnebyen Laem Ngop i omraadet Trat. Busturen var baade behagelig og afslappende - endelig en chauffor der kunne bruge aircondition uden at overdrive! :D Tiden gik overraskende hurtigt og ud paa eftermiddagen kom vi med en baad fra Laem Ngop til Koh Chang. Ved ankomsten til Koh Chang blev vi MEGET overraskede over, hvor lidt turistinfo der var at finde. Vi gik rundt i lettere forvirring indtil vi sprang paa en taxa og tog til White Sand Beach (den mest nordlige strand paa oen) - og saa begyndte lojerne ellers. Saa sindsyg en koretur har jeg aldrig nogensinde vaeret ude paa. Det svarer til en rutsjebane i tivoli, hvilket ikke mindst skyldes, at man sidder i aabne taxaer - naermest bare paa ladet af en bil - saa det gaelder om at holde godt fast. Vejene her paa oen er SAA stejle og svingene er SAA skarpe at jeg til sidste bare lukkede ojnene og bad til at vi kom frem i live.
   Det gjorde vi heldigvis, men straks meldte et nyt problem sig - vi havde, efter anbefaling fra Jysk Rejsebureau, ikke bestilt overnatning paa forhaand. Dumt. Meget, meget dumt faktisk. De naeste 2 timer gik med at traske rundt paa stranden - I SAND - med STORE rygsaekke paa ryggen - kun for at blive modt med et "Sorry, all full" alle steder vi kom hen. Hmpf. Omkring kl seks besluttede vi os for en hytte paa White Sand Beach Resort til en pris ca tre gange storre end vi havde regnet med. Men et eller andet sted skulle vi jo sove. Og pengene gav pote, for der var aircondition i hytten, saa jeg havde den forste gode nats sovn siden jeg tog fra Danmark. Om aftenen var der FIRE SHOW paa stranden, hvor 3 thai maend legede med ild. Meget sjovt og gav flotte billeder.
   Lordag morgen skiftede vi fra White Sand Beach Resort til Pen's Bungalow. Jeg har stadig ikke kunnet afgore om tjeneren hos Pen's Bungalow er en kvinde eller en mand. Lidt trist for han/hun. :P Ellers gik dagen med afslapning og jeg nod rigtig meget at vaere vaek fra Bangkoks larm. Om aftenen fandt jeg et apotek, da jeg havde faaet samlet set 60 smaa stik kun paa mine fodder tilsvarende til nogen jeg dojede med i Vietnam. Den europaeiske apoteker-mand fortalte paent at jeg ser ud tilat vaere allergisk overfor "sunflies" . Et skont lille insekt, som der aabenbart er fyldt med i Australien. Yay! Naa 400 baath maatte jeg jo saa hoste op med for piller og creme mod de djaevelske stik, og det hjaelp da ogsaa. Lidt.
   Sondag morgen valgte vi - istedet for at leje en scooter - at prove at finde et vandfald, som skulle ligge nordost for White Sand Beach. Det var en HAARD tur - dels pga varmen, men mest pga vejenes stejlhed - Vi lagde ud fra White Sand Beach 11.30 og var fremme ved vandfaldet ca. 14.30. Selvom der var mindre vand i vandfaldet end forventet var det virkelig fedt fordi man skulle kravle rundt paa klipperne vha. reb for at komme op til de forskellige trin. Min koordinations- og balanceevne var overraskende god i forhold til min generelle klodsethed. Paa vej tilbage fra vandfaldet satte vi os ved en "restaurent" i vejkanten, som blev ejet af en franskmand. Han udbrod saa snart han saa os: "Oh - I see you two girls this morning walking away from the beach, when I was riding my motorcycle past you. And i thought: those poor girls, they don't know what is coming for them. And now you are here. You have walked all this way? You are crazy girls! Crazy!" Her er det aabenbart ikke saerlig almindeligt at gaa, da de jo alle er saa seje, at de har en scooter. Hmm. Men vi fik da lidt mad og tog resten af vejen hjem i en taxa!
   Mandag gik udelukkende med solbadning ved stranden. Blev lidt stegt, saa mine skuldre er ikke saa glade lige nu. Ellers har jeg laest de tre forste Twilight boger. Ikke fantastiske, men god underholdning. :)
   Idag har vi vaeret afsted paa en "o-hop tur". Var paa noget lignende i Vietnam, hvor man besoger fx 4 oer paa en dag. Vi blev hentet kl 8 af en mini-bus, som derefter korte ned af kysten for engang imellem at stoppe og tage flere passagerer med. I Bang Bao blev vi sat af og skulle videre med en baad til fire forskellige oer.
   Forste o hed Koh Yak Lak. Den var utrolig lille. Faktisk ikke en o, men mere en klippe. Her snorklede vi, og jeg kunne endda finde ud af at undgaa at sluge alt vandet. Det var rigtig sjovt - og flot. Derefter gik turen videre til Koh Rang og Koh Thong, hvor vi ogsaa snorklede. Paa et tidspunkt mens jeg var i vandet var der en dame, der kastede brod ud til fiskene, saa paa et sekund var jeg bare OMRINGET af fisk. Begynder at forstaa dem, der tager dykkercertifikat - men det maa blive en anden gang!
Som afslutning paa turen besogte vi den lidt storre o Koh Wai, hvor jeg bare gik rundt og nod det turkisfarvede vand. Er lige akkurat kommet tilbage fra turen :)
Imorgen skal vi maaske ud at gaa igen, hvis benene kan holde til mere, og fredag er det back to Bangkok!
Aftenerne hernede gaar med at nyde solnedgangen, spille kort, laese og jeg ser tit paa de billeder, som Simon fik fremkaldt af alle jer sode venner, inden jeg tog afsted. Saa bliver jeg lidt trist fordi jeg savner jeg saa frygtelig meget, men samtidig er det ogsaa dejligt, at have nogen at savne, naar man er vaek :)
   Haaber alt gaar godt derhjemme, og at i hepper for mig, hver gang der er haandboldkamp! Savner og elsker jer. Og bliver saa glad for jeres mails og beskeder :)
Christina.

Tongi on

Hey You..

Godt at høre fra dig :-)

Så fik vi på plads, at din gingers nye sang er fireflies =)

Fedt du også fik prøvet at snorkle et ordentligt sted - det er så vildt :)

Ked af, at jeg ikke fik sagt farvel inden du tog afsted - håber du nyder det 110%.

Knus

Tongi on

... og nå ja - Håndbold er lidt op og ned... lorte kamp mod Island, men god kamp mod Russerne - i aften gælder det Norge der skal vindes... og nå ja - så venter Kroatien også :)

Nicolas on

F u c k hvor nice, med at snorkle... og tror de fleste har i Danmark har lyst lidt tyrkisblåt hav at gå i :P der har været plus grader idag for første gang siden starten af december, men ikke noget at råbe hurra for :P -Vi savner dig her hjemme, og fortsæt endelig med at skrive det rigtigt spændende at læse :D

gingerskat
gingerskat on

Det er faktisk lidt trist, for jeg kan ikke rigtig hore sangen Fireflies laengere uden at taenke paa alle mine triste stik :D Fik endelig set haandbold hernede igaar, og saa taber vi selvfolgelig. TRIST. Men ja ja, jeg misunder jer ikke jeres sne, men glaeder mig over at kl er 21.30 hernede og jeg stadig kan sidde udenfor i shorts og tshirt :)
Savner jer!