Vang Vieng 3 - Trekking

Trip Start Feb 09, 2014
Trip End Mar 02, 2014

, Bangkok,
Saturday, February 15, 2014

Vanmorgen vertrokken we op een trekking/ kayaking 2-daagse met de mannen van 'Green discovery'.
Om 9u werden we ter plaatse opgehaald door een pick-up en werden we 20km verder gedropt op het vertrekpunt. Onze gidsen Meng en Eng vormden kop en staart van onze Laociaans/ Duits/ Belgische groep. De eerste beklimming was redelijk stijl maar er werd regelmatig gepauzeerd zodat het aangenaam trekken was. Prachtige natuur onderweg over de paden van de lokale bevolking. Na de afdaling kwamen we aan de Water cave waar onze gidsen een improvisatie BBQ aanstaken. Terwijl de koks bezig waren, konden wij een verfrissende duik nemen in de rivier die door de grot stroomde. De lunch van rijst, groentensatés en een baguette werd op bamboe-bladeren geserveerd en was overheerlijk na de inspanning. Nadien trokken we verder voor de tweede beklimming en bezochten we de indrukwekkende Tam Hok cave.
Tijdens de afdaling spotte Els enkele zwarte, harige poten in een holletje onder een steen. De gids was niet zeker of het al dan niet om een spin ging maar na de test met het stokje en bijhorende gil toen de spin in de aanval ging, was er geen twijfel meer mogelijk. De gids was 5min later nog aan het gniffelen...

Tegen 5uur kwamen we aan bij een rivier die we één per één met de kajak moesten oversteken om aan onze slaapplaats te geraken. Toen we uiteindelijke aan de overkant waren en even gewacht hadden op de eigenaars, bleek dat we uiteindelijk toch ergens anders moesten gaan slapen. Dit keer niet met de kajak maar te voet terug de rivier over en dan een korte wandeling naar de definitieve lodge.
Voor het avondeten nog een korte wandeling door het aanpalende dorpje waar we letterlijk met handen en voeten een cola en een pintje kochten. Zelfs de prijs kreeg het oude vrouwtje niet uitgelegd dus gaven we haar maar de standaard prijs in de "toeristische" steden. Uit haar reactie bleek dat we meestal in't zak gezet worden :-) We hadden nog enkele ballonnen op zak voor de kindjes van de het winkeltje die ons blijkbaar de attractie van de dag vonden.
Toen we 's avond samen met het Duitse koppel aan het eten waren, stond plots één van de meisjes aan onze tafel met een ruikertje bloemen! En even later stond ze er met een tweede! Na een knuffel en een foto blonk ze van de trots! Echt te schattig!

Morgen staat er een dagje kajakken op het programma.

Marleen on

Alweer een ongelooflijke belevenis, deze reis van jullie! Op die vervelende spinnen na, hé Els!!!
Wees voorzichtig en blijf genieten.
Groetjes
Ma