Luang Prabang 3

Trip Start Feb 09, 2014
Trip End Mar 02, 2014

, Louangphabang,
Wednesday, February 12, 2014

Vanmorgen hebben we het Royal Palace Museum bezocht. Als je bedenkt dat ongeveer alles wat er echt verfijnd en waardevol uitzag, geschonken bleek door één of andere bevriende natie, kan je je wel inbeelden hoe arm Laos eigenlijk is.
Het gemiddelde loon bedraagt hier 730 Eur/JAAR en toch blijven de mensen vriendelijk tegenover al die rijke stinkerds.
En om jullie een beter idee te geven: voor 2 à 3 € (= de "falang" of buitenlander prijs) heb je hier 's avonds gegeten en als je de mensen hier een fooi van 1 euro geeft, zijn ze echt verbaasd en super blij...
Na het royal palace bezochten we nog de grootste tempel van Luang Prabang. Nog even een smoothie op de oever van de Mekong en dan met de minibus naar de imposante 'Kuang Si' watervallen. De grootste vrije val van water bedraagt zomaar 60m! Voor onze cardiotraining van de dag, beklommen we het zeer steile padje naast de turkoois-blauwe waterval waar we een prachtig uitzicht hadden over de vallei. Na de afdaling konden we alweer iets van onze "things-to-do-before-I-die"-lijst schrappen namelijk: (je vrouw zien) zwemmen in een waterval! Zalige verfrissing na de cardio-training in 30°C!
Op de terugweg nog bij een straatarm souvenirs-dorpje gestopt waar we enkele armbandjes kochten en dan naar huis voor een lekkere maaltijd.
Zonet vervoer voor morgenvroeg naar onze volgende bestemming geregeld: Vang Vieng!

Tinne on

Nu al jaloers... En heel benieuwd naar het vervolg!
Geniet! En vooral veel plezier daar!