Udaipur 2

Trip Start May 16, 2013
Trip End Jun 06, 2013

Flag of India  , Rajasthan,
Sunday, May 26, 2013

Na een goede nachtrust bezochten we een Hindu tempel op 2 minuutjes van ons hotel en daarna met de auto richting het City Palace van Udaipur. Het museum was niet zo spectaculair en niet goed onderhouden maar het hotel en de residentie van de Maharaja daarentegen zagen er wel prachtig uit.
In de tuinen van het paleis ontdekten we waar de duizenden vleermuizen die we gisteren door de lucht zagen fladderen, overdag een tukje doen. Alle bomen van de tuin hingen bomvol vleermuizen (een soort 'Birds' met dan met vleermuizen!).
Next een boottochtje rondom het meer met een tussenstop op het Lake Palace. De prachtige, witmarmeren residentie van de maharana in het midden van het meer. Momenteel is het een hotel (kamers vanaf 800€/nacht) compleet met wellness center en een prachtige tuin.
Voor lunch gingen we samen met Raj een (all you can eat) traditionele Thali-schotel eten. Weer wat nieuwe smaken en natuurlijk veel te veel gegeten.
In de namiddag gingen we de oldtimer collectie van de Maharana bewonderen. Een stuk of 10 Rolls Roys, enkele Cadillacs, Triumph enzovoort. Hét pronkstuk van de collectie: de Phantom waarin James Bond rondtoerde in de film Octopussy.
Daarna nog even relaxen in het voormalige privé-park van de Maharana en een korte visite aan een atelier waar ze miniatuur schilderijen maakten. Interessant weetje: de penselen van dergelijke schilderijen zijn gemaakt van eekhoorntjeshaar en kamelenwimpers!
Nog een wasje gedaan en een frisse douche en daarna richting het rooftop terras voor een lichte maaltijd en het obligate pintje bier (om de darmflora aan te sterken).
Vanavond niet te laat naar bed want morgen om 8u vertrekken we naar onze nieuwe bestemming Bundi.

ma on

Zo te zien weer een prachtige dag beleefd. Hier nog altijd koud.
Dus: blijven genieten is de boodschap!
Liefs,
Ma