Bikaner

Trip Start May 16, 2013
Trip End Jun 06, 2013

Flag of India  , Rajasthan,
Tuesday, May 21, 2013

Vanmorgen rond 8.30u stond onze Raj weer trouw op post. We hadden een rit van 270 km voor de boeg van Jaipur naar Bikaner. Ongeveer halverwege stopten we in "Blablabla-iner" waar we gastvrij onthaald werden door de tante van Raj en haar schoonfamilie. De broer van Raj gaf ons met zijn 2 kinderen een rondleiding langs enkele havelis (200 jaar oude huizen van rijke kooplui die stuk voor stuk prachtig beschilderd waren) in het dorpje. De broer van Raj viel met ons overal zomaar binnen. Zo stonden we plots oog in oog met een bejaarde man die zich net helemaal had ingezeept met scheerschuim maar desalniettemin gepassioneerd begon te vertellen over zijn huis ( en zijn kleinzoon die dokter was in Amerika). In elk huis wonen zo'n 5 families dus uit elk raam en deur kwam er wel een hoofd piepen naar die twee bleekscheten.
Terug de auto in waar we de komende uurtjes een kleine siesta deden tot we aankwamen bij het national camel research center van Bikaner, net op tijd om de kuddes kamelen te zien 'binnenhuppelen' van een dagje 'grazen' in de woestijn.(sorry, geen foto's)
Enkele weetjes:
-Het research center telt zo'n 300 kamelen
-Kamelen huppelen!
-Bronstige mannetjes zijn disgusting (check youtube)
-De grenscontrole gebeurt hier nog altijd met soldaat op kameel
-Er wordt papier gemaakt van kameeluitwerpselen
-Kamelenmelk is eigenlijk best wel lekker ( we hebben de gepasteurizeerde geprobeerd)

Daarna verder door naar Deshnok voor een bezoek aan de rattentempel. En nee, de tempel dankt zijn naam niet aan 1 of ander rattenbeeld aan de ingang van de tempel maar wel aan de DUIZENDEN ratten die er worden vereerd. Extra bonus: schoenen moeten uit als je de tempel wil betreden. Hoewel het volgens Raj helemaal niet nodig was om sokken mee te nemen, waren we toch zeer blij dat we er een paar hadden aangetrokken want het zal je misschien verbazen, maar duizenden, schurftige ratten in een tempel zijn echt wel vies. (Maar we zijn toch wel blij dat we het gezien hebben). Binnenin werd er melk en eten gekookt en geofferd aan de ratten en voor een echte zegening mocht je mee-eten uit de kommen van de ratten. Raj deed vrolijk mee maar wij waren meer bezig met te beslissen welk stukje voet we gingen opofferen om op de grond te zetten.
Om een beetje te bekomen van de ratten, kregen we van Raj een versgeperst bekertje rietsuiker met limoen en munt. Lekker... maar toch maar stiekem een extra Enterol genomen in de auto.
Laatste stop van de dag was de fastfood/sweetshop waarvan Raj de eigenaar is en we twee pizza's, een stuk pineapplecake en het mottigste melk/safraandessertje ooit kregen aangeboden.
Tot slot moe en compleet volgevreten gedropt aan ons superdeluxe hotel waar we nog van een frisse pint genoten op het terras (22u48 - 35°C),
Slaapwel!
Tot morgen!

Ma en pa on

Merci voor jullie levendige reisverslag en foto's na elke boeiende en allicht vermoeiende dag. Zo kunnen we in het koude,natte België meegenieten van jullie prachtige avontuur.We zien er iedere keer naar uit!
Lieve groetjes
ma en pa