Jaipur

Trip Start May 16, 2013
Trip End Jun 06, 2013

Flag of India  , Rajasthan,
Monday, May 20, 2013

Vandaag zonder twijfel de indrukwekkendste dag tot nog toe! Vanmorgen had Raj een verrassing voor ons in petto. Hij bracht ons naar het huis van zijn schoonouders waar zijn nichtjes henna aanbrachten op onze handen. Weer een ervaring rijker door het huis van een local family te zien. In India leven ze met de hele familie samen in 1 huis waardoor er zeker zo'n 20 mensen samenhokten.
Na de henna bezochten we het Amber Palace wat tot nog toe de mooiste bezienswaardigheid was. Een prachtig paleis in de heuvels omringd door een mini-chinese muur van 9km met zicht op een prachtig meer. Het paleis zelf is een eindeloos labyrint van kamertjes, pleintjes en tuintjes verbonden door kronkelende gangen en trappen.
Onderweg stopten we bij het Water Palace: een prachtig paleis middenin een (kunstmatig aangelegd) meer. Volgens Raj kon je het afhuren voor "very fancy, luxurious parties" maar vrezen dat het toch nét iets boven ons budget lag.
Na het paleis was het tijd voor 1 van dé dingen die we zeker wilden doen: een ritje op een olifant! Al goed dat we konden 'instappen' van op een soort balkonnetje want over de slurf naar boven klauteren zoals de verzorgers zagen we toch niet echt zitten. Ze werkten enkel met vrouwelijke olifanten, met mannetjes hadden ze enkel problemen (hun woorden, niet de onze). Onze olifant Ginger, een "teenager" van 30jaar, was prachtig uitgedost voor een huwelijksstoet later die dag dus we mochten even "queen of the day" spelen. Een serieuze suikerklont voor het geleverde werk en daarna verder naar een workshop waar we een snelcursus blokdrukkunst kregen. Daarna werden we uiteraard héél de winkel rondgesleurd om ons de meest spuuglelijke dingen aan te smeren. Kortweg: de souveniertjes zijn in orde!:-)
Laatste stopplaats van de dag was het City Palace (niet zo speciaal) en het aanpalende observatory waar tientallen astronomische meetinstrument-bouwwerken stonden. Meest imposant was de 27m hoge zonnewijzer die de tijd op 2sec correct weergeeft.
'S avonds nog een heerlijke maaltijd op het dakterras en morgen terug de weg op richting Bikaner!

Benjamin en Liesel on

Als er nog plaats is in de bagage: voor ons graag de olifant als souvenir :-)