On the road: Delhi- Jaipur

Trip Start May 16, 2013
Trip End Jun 06, 2013

Flag of India  , Rajasthan,
Sunday, May 19, 2013

Vanmorgen om 8.30u stond onze Raj ons op te wachten aan het hotel voor een rit van 250km van Delhi naar Jaipur. Je zou denken, zonde van de tijd (5u) maar niets was minder waar. Enkele bezienswaardigheden onderweg:
- afval
- stof
- kamelen
- de melkboer op de moto
- koeien die afval aan het smikkelen waren
- eetkraampjes allerhande
- 10 personen in een riksja voor 4
- aapjes
- afval
- verschillende voertuigen die hun maximale laadcapaciteit voor min

Kamelen
. met 200% overstegen
- nomaden
- stof
- houten stips en stellingen op bouwwerven
- terracotta "koelkast"-kruiken
- en natuurlijk NOG meer afval en stof!!!

Halverwege gestopt in een 'fancy' wegrestaurant waar we het duurste op de kaart bestelden: een degustatieschotel met verschillende curry's en chapatis voor 3,4 euro. Lekker!
2 uur later kwamen we aan in Jaipur, aka "The Pink City" en de hometown van onze Raj. We verblijven in het Krishna Palace, een voormalig Indisch "herenhuis" met prachtig dakterras!
In de namiddag met de tuktuk (scooter-riksja) naar de bazaar in het oude centrum van de stad. De chauffeur uiteindelijk kunnen overtuigen om ons rechtstreeks naar de gevraagde bestemming te voeren en niet naar 1 of ander "tourist-trap" winkeltje waar hij commissie krijgt. De bazaar zelf zijn straten met honderden, piepkleine winkeltjes waar je vanalles en nog wat kan kopen voor een appelschijfje en een eierschaal. Zelf hebben we er 3 "Indian style" broeken en een bloesje voor in totaal 7,5 euro op de kop kunnen tikken. En dan hebben we zelfs het hart niet gehad om af te pingelen (hoewel iedereen ons zegt dat we dat moeten doen).
's Avond een heerlijk frisse pint op het dakterras ( om 20.30 is het hier nog zalig 30 graden). En terwijl we wachtten op ons eten kwam er nog een huwelijksstoet voorbijgedanst.

Tinne on

Waaaw!
Brengt die huwelijksstoet jullie al op ideeën? :)
Geniet er nog van, af en toe wat zonnecrème smeren en niet vergeten te drinken he!
Groetjes!