Alajuela 2

Trip End Dec 24, 2012

Flag of Costa Rica  , Province of Alajuela,
Saturday, December 22, 2012

Na een lekker ontbijt, wat rondgewandeld in Alajuela op zoek naar wat souvenirs. Onderweg een begraafplaats tegengekomen (ter informatie: de mensen worden in tombes boven de grond begraven, in feite "ingecementeerd" vandaar het woord "cementario"). Met een lekkere smoothie in het park gaan zitten waar er wat locals aan het dansen waren op live muziek. Vandaag werd ook duidelijk waarom de eekhoorn van gisteren zo dik was: de beestjes worden hier ongeveer continu pindanootjes gevoederd...
Hoewel het tegen onze principes is, zijn we op dezelfde plaats gaan eten als gisteren waar we weer heerlijk mexicaans eten voorgeschoteld kregen.

Vanavond belangrijke voedbalwedstrijd (finale van de Super Copa). Heel de stad kleurt al de hele dag zwart-rood: vlaggen aan de auto's en taxi's en hele gezinnen lopen in voetbalshirt rond. Het stadion ligt zo'n 5 cuadros van ons hotel (pak 500m) en vanaf 20u konden we de wedstrijd life volgen: beeld via tv en geluid rechtstreeks van het stadion. Het werd een spannende wedstrijd want Alajuela scoorde pas in de 2de verlengingen op 8min van het einde de winnende goal. Resultaat: gejoel, getoeter en vuurwerk tot diep in de nacht!