Alajuela 1

Trip Start Nov 30, 2012
Trip End Dec 24, 2012

Flag of Costa Rica  , Alajuela,
Friday, December 21, 2012

Vannacht zeer slecht geslapen deels door hevige regen, deels door de rochelende nachtwacht...
Zeer vroeg opgestaan (te vroeg) rond 4.20u om de lancha (boot) publica te nemen als eerste stap naar onze nieuwe bestemming. De boot zelf vertrok on 5.30u maar er werd ons aangeraden om op tijd daar te zijn aangezien de plaatsen beperkt waren. Ter info: normaalgezien zouden we een dagje langer in Tortugero blijven maar door beperkte transportmogelijkheden wilden we het zekere voor het onzekere nemen om zeker onze vlucht niet te missen.
Je zou denken dat we op dit extreem vroege uur niet veel volk zouden tegenkomen maar dan ben je mis... De Costa Ricanen leven op het ritme van de zon waardoor ze al zeer vroeg aan het werk zijn maar vrij vroeg gaan slapen. Om 6u gaan de eerste winkeltjes al open en 's avonds zal je na 20u niet zo veel meer vinden om te eten
Nadat we een ticketje hadden kunnen bemachtigen konden we in de gietende regen uitvaren. Normaal gezien niet zo'n probleem ware het niet dat de boot gedeeltelijk open was.
Met andere woorden: na de boottocht van 1,5u waren we zeiknat! Al goed dat we telkens een goede aansluiting hadden met de 3 bussen die we nog moesten nemen zodat we rond 12.30u al in Alajuela (wat trouwens een heel propere stad is) aankwamen.
Nog iets gegeten in de mercado central, in het parkje gezeten (de dikste eekhoorn ooit gezien) en met een boek en een glaasje wijn (uit brick) even kunnen bekomen...
Eigenlijk hadden we al teveel gegeten vanmiddag maar toch met een kleine honger naar een tex-mex restaurantje in de buurt gegaan-> best mexican food ever! (en dat tegen een 3de vd prijs)
Resultaat: veel te veel gegeten en a wee bit tipsy van wijn en margerita maar na een lange dag goed slapen!