Tortuguero 2

Trip End Dec 24, 2012

Hostel El Icaco

Flag of Costa Rica  , Province of Cartago,
Thursday, December 20, 2012

Aangezien gisteren een zeer lange transferdag was, besloten we eens uit te slapen... Met andere woorden: om 6.45u wakker maar blijven liggen tot 8u.
Een lekker ontbijt met verse koffie, fruit, toast en scrambled eggs naast de kerstboom met zicht op het strand en de palmbomen.
In de voormiddag wat rondgewandeld over het strand en in het dorpje waarna we de allerlekkerste bananencake ever met kopje koffie voorgeschoteld gekregen!
In de namiddag besloten we wat rond te wandelen in PN Tortuguero (huren van rubberen botten was hier verplicht voor slangen) maar al bij al was dit park niet zo interessant: wat vogels en apen gezien maar niets 'nieuws'..
Hoewel, op het strand zagen we diepe kuilen waar de schildpadden hun eieren hadden gelegd. Gebroken schalen van eieren en het skelet van een schildpad gevonden.
Als aperitiefje nog een pintje bier en chipske in de hangmat en daarna een lekkere vegetarische casado gaan eten.
We hadden ze al eerder op de landingsbaan in Carate gezien (zeer toepasselijk trouwens) maar ook hier zitten er 's avonds honderden vuurvliegjes in het grasveld naast de hostel. Lijkt wel (voor de verandering) subtiele kerstverlichting.
De rugzakken staan alweer volledig klaar want morgenvroeg moeten we om 5u klaarstaan in het dorpje om een ticketje te kopen voor de publieke boot naar Pavone. Als de boot vol is, dan vertrekt hij dus vlug zijn is de boodschap!