Turrialba 2

Trip Start Nov 30, 2012
Trip End Dec 24, 2012

Flag of Costa Rica  , Province of Cartago,
Tuesday, December 18, 2012

Vanmorgen om 7u uit de veren want om 8u kwamen ze ons aan ons hotel oppikken voor het raften. Na een minibusrit van 1u, kwamen we aan bij de rivier en kon de tocht beginnen. Ter informatie: het raften wordt doorgaans ingedeeld van categorie 1 tot 5, die van ons was een 3-4. Aangezien dat het water redelijk laag stond, was het sowieso al wat rustiger. Voor de tocht werd er wat uitleg gegeven over de commando's (forward, back, get down!!!) en wat je moest doen als je uit de boot zou vallen (gelukkig niet nodig gehad). Het raften op zich was super en zeker voor herhaling vatbaar! Ook de rivier en de jungle ernaast met soms watervallen van tientallen meters hoog waren prachtig.
Na het raften nog een lekkere lunch en dan terug de minibus in naar ons hotel waar onze propere was voor een spotprijsje klaarstond. Nog even het stadje in voor een verse smoothie en de uren van de bus naar Limón gecheckt en dan relaxen in de zetels op het balkon.
Morgen trekken we naar de Caribean Coast naar PN Tortuguero (2u bus en 4u boot!).