Turrialba

Trip Start Nov 30, 2012
Trip End Dec 24, 2012

Flag of Costa Rica  , Province of Cartago,
Monday, December 17, 2012

Vanmorgen nog een lekker ontbijtje in onze B&B, even rondgewandeld in de stad en vooraleer de bus te nemen naar onze nieuwe bestemming, nog een batido de piña.
Even ter info: in Cartago zijn er zeer diepe goten langs de weg (0,5m diep). We hadden het er net over gehad dat het toch wel "risky business" is om je auto hier langs de kant van de weg te parkeren toen er zowaar een busje in één van de grachten sukkelde! Na wat gemanouvreer is hij er wel uitgeraakt maar echt goed klonk het niet.

Tijdens het wachten op de bus vroegen we ons al af waarom iefereen in een rij stond aan de bushalte (genummerde plaatsen) tot duidelijk werd dat de mensen gewoon gingen zitten waar er plaats was ( hadden we eigenlijk wel moeten zien aankomen...). Gevolg: 1.5 uur rechtstaan in een overvolle bus, zigzaggend doorheen de bergen.
Turrialba is een rustig, gezellig stadje met veel winkeltjes vol brol. Nog lekker geluncht en dan een heerlijke siësta (was nodig na de voorbije dagen).
Morgenvroeg laundry day (want hebben bijna geen propere kleren meer) en daarna gaan we raften op de Pacuare-river!