PN Corcovado - Midden in de jungle 2

Trip Start Nov 30, 2012
Trip End Dec 24, 2012

Flag of Costa Rica  , Puntarenas,
Friday, December 14, 2012

Miljaar het is hier warm!
Hadden gisterenavond (20u) de voortent én zowel het tentzeil als insectennet van de 'deur' van de tent dichtgedaan zodat er zéker geen beest binnen kon... om anderhalve minuut later opnieuw alles open te gooien (buiten het insectennet) aangezien we zo ongeveer gestoomd waren.
Rest van de nacht goed geslapen tot de eerste kampeerders rond 4u begonnen op te breken om aan de tocht uit het park te beginnen.
Wij kropen wat later uit onze papillot en startten om 6u met onze dagtocht van uiteindelijk zo'n 13km.
Vandaag hebben we opnieuw veel aapjes en prachtige vogels gezien maar ook een familie pecoris (soort everzwijn) met biggetje en een ocelot!! (vrij zeldzame katachtige die op een jaguar lijkt).
In de late namiddag was het hoogtij op zee. Op dat ogenblik stroomt de zee over in de rivieren van het park en komen de bullsharks uit de zee de rivier opgezwommen. Zelf spijtiggenoeg geen haaien gezien maar wel een krokodil(letje)!
Hier in het rangerstation hangen ook overal monsterlijke spinnen aan de dakrand: pakweg zo'n 12cm, poten incl. Het sjieke is wel dat dit soort spin het sterkste web ter wereld weeft: in amerika maken ze er zelfs kogelvrije vesten van! (maar het blijven vieze beesten)
Gisteren zijn er ook een paar kerels verloren gelopen in de jungle. Ze waren een dagje gaan wandelen op één van de meer afgelegen paden van het park en door de stortregen waren ze dus verdwaald! Toen het te donker werd om nog verder te lopen, hebben ze zich een afdakje van bananenbladeren gebouwd om te overnachten. Uiteindelijk kwamen ze vanmorgen terug aan in het rangerstation. Ze hadden wel genoeg jungle gezien en namen de eerste boot terug naar de bewoonde wereld.

Morgen weer vroeg op want dan wandelen we het park weer uit.