Transfer Bus-Taxi-Boot-Quad > Bahia Drake

Trip Start Nov 30, 2012
Trip End Dec 24, 2012

Flag of Costa Rica  , Puntarenas,
Monday, December 10, 2012

Na een goede nacht in onze volière, zakken gepakt en de bus op richting Palmar del Norte. Op de bus lekker bijgekeuveld met Ward uit Bree-city. In Palmar bijna uit de bus gesleurd door een paar taxi-chaufeurs en ongeveer hetzelfde tafereel in Sierpe waar we 'op zoek moesten naar een boot' die ons uiteindelijk naar Bahia Drake zou voeren. Binnen de 10sec was de boot geregeld en een verse kokosnoot later, trotseerden we de eerst nog rustige Río Sierpe die verderop uitmondde in de niet zo rustige golven van de Pacific. Buiten de trekrugzakken, samsonite-koffers (voor de luxepaardjes onder ons) en voorraaddozen, had iemand ook het sublieme idee om 6 enorme dozen met biscuit mee te nemen aan boord voor het plaatselijke kerstfeestje. We vrezen er een beetje voor in welke staat die uiteindelijk op hun bestemming geraakt zijn, maar de twee Tico's die de biscuits met hun leven beschermden, hebben in elk geval hun best gedaan.
Na de beach-landing wachtte er een quad op ons! De rugzakken werden vooraan op de quad gebonden en we vertrokken via een hobbelige zandweg naar onze hostel in het midden van de jungle.
We verblijven hier bij een nederlandse jongedame die haar hart verloor aan Costa Rica en een Costa Ricaan! Samen hebben ze hier in het midden van de jungle een fantastische hostel met aparte bungalows uit de grond gestampt. Er is zelfs internet!
Vanmiddag hebben we op aanraden van onze host, het riviertje dat langs het hostel door de jungle loopt, stroomafwaarts gevolgd. Onderweg zagen we een supergrote spin (dikke 10cm) en enkele Jesus Christ lizards. Jesus wat? Wel, dat is een soort hagendis die tot 4,5m over het water kan lopen op zijn achterpoten. Supergrappig!
We denken ook een tapir-voetafdruk gezien te hebben (andere gasten hebben hem ook gezien).
Terug aangekomen in onze hostel nog een frisse duik in het zwembad en daarna een heerlijke burrito con pollo op het terras. Er verblijft hier nog een leuk Canadees gezin waarvan het zoontje steeds op de hond des huizes gaat liggen (die dat zelf blijkbaar ook fantastisch vindt) en een ietswat bizar, italiaans koppel dat met enorme machettes aan hun riem rondloopt. Het zijn kung-fu masters en morgenvroeg krijgen we met z'n allen onze eerste les! Should be interesting!

(geen foto's vandaag, zullen er morgen wat extra bijzetten)