Transfer Quepos > Uvita + PN Marino Balena

Trip End Dec 24, 2012

Flag of Costa Rica  , Province of Puntarenas,
Sunday, December 9, 2012

Vanmorgen opnieuw scrambled eggs en dan gepakt en gezakt de bus op naar Uvita. Het was in Quepos al warm maar hier is het bloedheet. Niet echt ideaal als je pas een kilometer ná je halte doorhebt dat je te ver bent, in allerijl de buschauffeur doet stoppen en dan door de brandende zon moet terugstappen. De hostel ziet er weer als een echte hostel uit, maar we hebben wel voor het "safari"-vertrek gekozen. Je kan het best vergelijken met een volière in de tuin, afgezet met vliegenraam. (Je kan hier zelfs hangmatten in een boomhut huren om te blijven slapen, maar dat is zelfs voor ons een brug te ver).
Vanmiddag zijn we richting het Park Marino Baleno getrokken wat bestaat uit idyllische palmboomstranden en een groot reservaat in zee waar walvissen en dolfijnen zitten. In zee hebben we niet veel gespot (daarvoor kan je best de boot op), in de bomen wel enkele ara's en pelikanen. Toen we ergens tussen 'à point' en 'bien cuit' waren, namen we de taxi terug naar ons hutje.
Een frisse douche en nu verse vis en een batido de papaya!