Manuel Antonio & laundry day

Trip Start Nov 30, 2012
Trip End Dec 24, 2012

Flag of Costa Rica  , Province of Puntarenas,
Saturday, December 8, 2012

We hebben de nacht overleefd en werden beloond met een heerlijk ontbijt van scrambled eggs, stokbrood, verse bananen en een lekker kopje koffie. Na het ontbijt nog even een costa ricaans wasmachientje laten draaien (je vult het via de tuinslang met koud water, kapt je waspoeder erbij, laat het max 15 min draaien en tenslotte centrifugeer je de was 5min in een aparte trommel).
Vervolgens de bergschoenen aangetrokken, de waterzakken gevuld (goed idee bleek achteraf) en de bus op richting Parco Nacional Manuel Antonio.
In tegenstelling tot de vorige parken die hooggelegen nevelwouden waren, is Manuel Antonio een vochtig, tropisch regenwoud dat gekend is voor zijn rijke dierenleven.
Tropisch inderdaad, want rond 9u kroop de temperatuur al richting de 30 graden en dat in combinatie met een luchtvochtigheid van rond de 85%25.
Hoewel er heel veel toeristen waren, stelde het park zeker niet teleur!
We zagen onder andere een hert (bijna over gevallen), leguanen, een luiaard, kapucijnaapjes, titi-aapjes, agoutis (grote cavia op lange poten), pelikanen, hermietkreeftjes en veel hagedissen. Toen we even aan het uitrusten waren tussen de palmbomen op een van de vele stranden van het park, hoorden we plots geritsel achter onze rug en kwamen we (vrij letterlijk) oog in oog te staan met een wasbeertje dat ons van een koekje wou beroven (hij zat bijna in onze rugzak en was duidelijk minder onder de indruk als wij!).
Overal in het bos zagen we kleine holletjes in de grond waarvan we ons afvroegen van welk dier ze waren en wat is een betere manier om dit uit te zoeken dan door er een twijgje in te steken? Hysterie alom toen er opeens aan de andere kant van het twijgje werd tegengetrokken! Het bleek geen tarantulla (want die doen dat blijkbaar ook) maar een soort mangrovekrab te zijn.
Vanavond voor een keer geen Tico-food maar de plaatselijke pizzeria binnengestapt.
Morgen terug de bus op voor een korte tussenstop in Uvita en het Park Marino Balena.

PS: Hopelijk morgen opnieuw de mogelijkheid om wat fotos op te laden, want momenteel moeten we de mini netbook met (kl$te) qwerty-toetsenbord gebruiken en kunnen we geen fotos opladen

Marleen on

We kijken iedere dag uit naar jullie reisverslag. Ook al lukt het niet altijd om direct foto's mee door te sturen, je krijgt goesting om er zelf bij te zijn.
Groetjes vanop de Hei, wees voorzichtig en nog heel veel plezier!!!