Transfer SantaElena > Puntarenas > Quepos

Trip Start Nov 30, 2012
Trip End Dec 24, 2012

Flag of Costa Rica  , Province of Puntarenas,
Friday, December 7, 2012

Vanmorgen weer vroeg uit de veren, wekker om 5u gezet om de bus van 6u naar Puntarenas te nemen. Het zou een lange dag worden want hadden ongeveer 300km met het openbaar vervoer voor de boeg, Ter info: bustickets kosten hier rond de 4,5eur voor 6u/300km (tenzij je voor de luxe-A/C-versie gaat die 34 eur kost en er exact evenlang over doet).
Onderweg nog van een mooi landschap genoten en hier en daar wat wildlife gespot waaronder de brulaap, barranquero, eekhoorns, een serieus grote hagendis, zwarte gieren en pelikanen.
Bij onze aankomst in Quepos nog wat problemen gehad om onze hostel te vinden aangezien er geen  adressen bestaan in Costa Rica en niemand het hostel kende. Uiteindelijk stuurde iemand in een winkel ons met de bus naar het volgende dorpje Manuel antonio. Daar aangekomen bleek dat de hostel in kwestie een gelijkaardige naam had maar dus niet de juiste. Gelukkig kende de kerel aan de receptie onze hostel wel en regelde een taxi (die de hostel ook niet kende btw).
Uiteindelijk bevond de hostel zich ongeveer 100m voorbij de winkel waar we de weg hadden gevraagd en 50m voorbij de bushalte waar we opgestapt waren... :-/
Kamers zijn hier echt wel back to basic => La Pura Vida zoals ze hier zeggen (maar hopeljk niet te veel extra vida in de slaapkamer vannacht). Is hier bij jonge mensen thuis en echt wel gezellig.
Morgen staat het park Manuel Antonio op het programma.