Santa Elena: Cloud Forest

Trip End Dec 24, 2012

Flag of Costa Rica  , Alajuela,
Thursday, December 6, 2012

Vanmorgen vroeg de wekker gezet want om 6.30 kwamen ze ons ophalen om naar het cloud forest van Santa Elena te gaan. Zoals de naam het al liet vermoeden, regende het flink door. Sportief als we zijn hadden we er na ongeveer 5,5u zo'n 10,5 (jungle!) kilometer opzitten. In tegenstelling tot Monteverde dat we gisteren bezochten, was de wandeling vandaag een pak authentieker: geen perfect aangelegde paden meer maar eerder een vrij modderige bedoening. Terug aangekomen in onze hostel nog een warme douche en daarna een snelle hap bij 'mamacita' want om 18u begon de "Fiesta Major". Van heinde en verre stroomden de mensen toe voor het spectakel. Uiteindelijk bleek het om een kerststoet te gaan van alle fanfares uit de regio (en dat zijn er blijkbaar wel wat)! Super kitsch en zeer luid (zelfs de luiaards zijn ervan in actie geschoten), maar er hing wel een leuke sfeer.
Nu vroeg onder de wol want morgen om 6u vertrekt de bus richting Puntarenas/Quepos.