Scurta escala la Bangkok - primele contraste

Trip End Aug 21, 2010

Flag of Thailand  ,
Monday, July 19, 2010

Aterizam in Bangkok noaptea tarziu. Aeroportul e curat, elegant, arhitectura moderna cu beton si sticla si echipament modern. In acelasi timp e o architectura megalomanica, mult spatiu irosit inutil, mergem jumatate de kilometru si mai bine de la poarta unde am aterizat, la poarta unde plecam, prin spatii largi aerisite, clatorind pe trotuare rulante. Locurile de asteptare la porti se deschid numai cu cateva minute inainte de plecarea avionului. In rest, te descurci.

Stam coada la ghiseul EgyptAir pentru a face checkin. E  ora 11:00 pm ora locala. Doar doua ghisee sunt deschise si peste 30 de oameni asteapta la fiecare coada, toti pentru acelasi zbor. Marea majoritae sunt barbati asiatici, calatorind singuri. Toti au in mana acelasi plic de hartie maro, intr-o mapa protectoare tranparenta. Cand ajung la ghiseu, scot din el un teanc de acte oficiale cu multe stampile si semnaturi. Pe pasapoart, pe coperta externa au o eticheta pe care este scris cu majuscule numele posesorului. In mod evident tuturor le-au fost pregatite documentele de aceeasi companie. Par a fi filipineji mergand la munca undeva in Orientul Mijlociu. Toti sunt mici de statura, mai mici chiar decat Lore, fete arse de soare, fete de oameni munciti. Coada se misca cumplit de greu, toti stau rabdatori, fara sa protesteze. Este primul contrast cu lumea prospera cu care ne-am obisnuit pana acum. E o scena trista, aproape tragica, 50-60 de barbati, mergand la munca din tara lor din emisfera sudica, undeva in Orientul Mijlociu la mii de kilometri departe de casa.

Avionul de la Egypt Air nu face dacat sa completeze scena. Desi e un 777-200 relativ modern, interiorul e uzat, murdar, cabina deschisa, prost luminata, televizor central, mic, cu imagine care se da peste cap continuu. Configuratia care permite maximul de pasageri pe metru patrat si avionul este plin pana la ultimul loc. Cel mai prost zbor international. Am sentimentul ca suntem intr-un vagon deschis, clasa a doua, de navetisti, la 1:00 dimineata. Stewardezii completeaza peisajul; serviciul foarte prost, nici o vorba, nici un zambet, nici un multumesc. Desi fumatul e interzis, toti miros a proaspat fumat. Pilotul are un loc rezervat in cabina si vine si el din cand in cand sa motaie.

Dupa 3 ore de asteptare si inca 8 de zbor, ajungem in Cairo...