Kuranda

Trip End Aug 21, 2010

Flag of Australia  , Queensland,
Saturday, July 10, 2010

Pe 10 iulie am vizitat Kuranda, care e un orasel undeva sus pe munti ascuns in padurea tropicala. La dus am mers cun un tren istoric, foarte vechi, de pe la inceputul secolului 20 si care inca mai functioneaza pentru turisti. A mers foarte incet si a facut tate zgomotele cunoscute de la trenurile romanesti. Dar asa am avut timp sa admiram traseul prin padurea tropicala si sa vedem si citeva cascade. In Kuranda am avut la dispozitie numai o ora ceea ce ne-a facut s alergam un pic deoarece vroiam sa vedem cit mai multe gradini si era destul de mult de mers pe jos. Asa numitele gradini gazduiau animale sau insecte pentru turisti avizi ca noi sa cunoasca flora si fauna locala. Din cele trei existente ne-am hotarit sa vedem numai doua, cea cu fluturi si cea cu ursi koala sarind peste cea cu reptile. Fluturii erau foarte frumosi, mai mari decit vazusem pina atunci si cu culori foarte vii. Asa cum banuiti erau foarte greu de fotografiat sau filmat deoarece aveau un traseu foarte aleatoriu dar Andi a reusit sa scoata citeva poze in care puteti sa-I vedeti cit de cit.  In schimb cel mai mult ne-a placut gradina cu ursi koala, si nu neaparat din cauza ursuletilor. Ei dormeau toti catarati pe  un copac special pregatit pentru ei. Cel mai mult ne-am bucurat de canguri si wallabies (din familia cangurilor dar mult mai mici) pe care am putut sa-i hranim si sa-i mingiiem. Am mai admirat si o gasca de crocodili de apa dulce care stateau majoritatea tolaniti la soare nemiscati, dar pe astia nu i-am mingiiat si nici hranit. :-) Kuranda, orasul in sine, e o insiruire de restaurante mici si magazinase cu mici flecuste de vinzare. Are un aer hippie si mai tirziu cineva chiar ne-a confirmat ca a fost un oras hippie pe vremuri.

Din Kuranda ne-am intors inapoi in Cairnes cu o gondola care trecea pe deasupra canopiei padurii tropicale. De acolo am admirat papagali albi salbatici care zburau peste copaci pe linga gondola. Cabina gondolei era foarte sus si se vedea jos padurea foarte deasa. E impresionanta batalia pentru lumina sau "the fight for light" cum zic astia. Sint copacii inalti care cresc si iau lumina iar pe ei sint crescute ferigi sau liane care se catara si ei in sus spre lumina. La capatul gondolei am mers la centrul cultural arborigen unde am urmarit citeva spectacole create de artisitii locali unde ne-au cintat, dansat si spus povesti despre viata lor si despre cum credeau ei ca s-a creat omenirea. Interesant e sa vezi ca ei credeau ca primul nacut a iesit din pulpa unui barbat. Ei ce ziceti? Suna aproape de povestea cu coasta lui Adam? Dupa culturalizare am trecut afara in curte unde arborigenii ne-au invatat sa aruncam cu sulita si cu boomerangul, ne-au aratat citeva fructe de ale lor si cum isi faceau si pastrau ei mincare pe vremuri. Cu fructele a fost doar inceputul caci pe parcursul urmatoarelor zile am vazut si mai multe fructe, plante si animale care nu semanau cu absolut nimic ce am mai vazut noi vreodata pe acasa. La sfirsit de tot arborigenii au incheiat cu un spectacol in care ne aratau cit de rau i-au macelarit englezii si le-au distrus cultura si cum ei acuma  se straduie sa o continue. A fost cam dur mesajul si un pic ne-am gindit la cum l-au primit englezii din sala ….

In concluzia ziua a fost foarte educativa si mai ales placuta fiindca am petrecut timpul mai mult pe afara si mergind, clima fiind umeda si calda dar deosebit de placuta.