Prima zi si jumatate...

Trip End Aug 21, 2010

Flag of Japan  , Kanto,
Sunday, June 27, 2010

Am ajuns in Tokyo pe 25 iunie la prinz dupa un zbor de 7.5h direct din Honolulu. Prima impresie din aeroport? Super ordonati si eficienti.

Acuma sa o iau in ordinea cronologica a evenimentelor....
Prima jumatate de zi...am ajuns la prinz in aeroport. am stat la coada la pasapoarte dar a mers relativ repede. bagajele au ajuns si ele repede asa ca in in aproximativ 1h eram la usa aeroportului asteptind limuzina. nu, nu era limo ca la noi. era autobuz dar asa se cheama aici. :-) in aeroport sint multe statii de autobuz, de fapt una dupa alta. fiecare numerotata si cu un mic afisaj electronic cu directiile unde merge autobuzul si la ce ora pleaca. la casa de bilete ne-a spus unde sa mergem si acolo ne-am asezat la coada. pe trotuar erau trasate linii ca sa se formeze cozile. la autobuz erau vreo 2-3 baieti care insfacau bagajele, le puneau etichete ca la avion, cu culori pe statia unde opresti, si le stivuiau frumos in portbagajul autobuzului. deumul spre hotel a luat aproape 1h. cred ca aeroportul e la mai mult de 60km de hotelul nostru, care e situat relativ central in Tokyo. Oricum, ce e mai important e sa spun ce sistem de strazi au oamenii astia. au super autostrazile care in Tokyo au devenit super inalte. la un moment dat eram in dreptul etajului 7 pe la un bloc. in oras strazile pot fi super etajate pe alocuri, si inalte. la fel si caile ferate pentru trenuri pe care le zaresti din loc in loc. autostrazile au marginile captusite cu ceva materiale si super inaltate ca sa creeze bariera de sunet. asta inseamna ca mai multi mergi ca prin tunel si nu vezi mai nimic de pe autostrada dar cred ca merita pentru cei care stau la blocurile de pe linga autostrada. auotstrazile sint cu plata dar autobuzul se pare ca are un senzor si nici macar nu incetinea la toll si bariera se ridica cu o miscare super rapida. si asta a fost doar primul semn ca am intrat intr-o lume super electronizata sau computerizata, cum vreti sa spuneti mai bine.
si asa cred ca a venit momentul sa vorbesc de Toto... deci am ajuns cu bine la hotel, , caldirea zvelta si inalta (33 etaje), super curat, cu o curte interioara la care dau 2 lifturi si pe care o vezi mergind in sus si in jos. am primit doua camere care sint conectate si care au cam tot ce e pe la noi plus Toto. Toto e toaleta. asezat intr-o camera mica, separata de dus, cu un micro computer cu multe functionalitati. n-am sa intru in detaliu ce comenzi are dar pot numai sa spun ca poti iesi de acolo spalat si uscat, si nu ai nevoie sa deschizi umina, ridici capacul sau sa tragi apa ca le face el singur pe toate. o sa vedeti o poza de Toto ca merita...si acuma inapoi la activitatile din prima zi: am mers la cina la restaurantul franzusec de la etajul 33. era foarte fancy si ei erau foarte mindri de restaurant si mincare. noi eram foarte flaminzi. :-) mincarea venea incet si cu multe festivitati. aveam mai multi chelneri in jurul nostru decit eram noi. pina la urma mincarea a fost foarte buna dar si foarte putina. vinul bun. vederea peste oras grozava. pozele facute seara cu vedere pde sus sint de acolo. dupa cina am plecat la culcare, desi era ora 7pm ne-a palit fusul orar. concluzia din prima zi: e incredibil de curat si ei sint foarte primitori si modesti.

Prima zi de tur
simbata 26 iunie a fost prima zi de tur. dupa mic dejun ne-am intilnit jos la receptie cu restul grupului. din fericire sint multi copii in tur. Anda e cea mai mica de 10 ani, dar sint citiva de 13, 14 si 15 ani asa ca Andreea are cu cine conversa. cel mai in virsta e un bunic de 91 ani. asadar grupul nostru e foarte interesant.
primul obiectiv vizitat ieri a fost Meiji Shrine care e (aproximativ) sinonimul unei minastiri de la noi pentru cei de religie shinto. aici Yama, ghidul nostru, ne-a aratat cum se roaga shinto si ce e interesant e ca inainte de a se ruga bat de doua ori din palme, tare, ca sa trezeasca zeii. ce mi s-a mai parut interesant e ca cei care vin la shrine pot sta numai la intrare sa se roage. ca sa ajunga mai aproape de ceva similar cu altarul trebuie sa doneze. aici am vazut si 3 nunti traditionale. am sa pun poze sa vedeti convoiul si ce frumoase sint miresele imbracate traditional.
dupa shrine am mers la Nakamise shopping arcade. aici am vizitat Asakusa Kannon, cel mai vechi templu budhist. dupa care am mers pe o strada cu chioscuri cu diverse lucruri de vinzare. arata mai mult ca un bazar asiatic si era super aglomerat fiind si simbata dar e si un centru de atractie turistic fiind unul dintre cele mai vechi strazi cu magazine din Tokyo. prin zona asta am gasit un restaurant cu tempura unde am avut prinzul. experienta a fost deosebita deoarece am mincat cu localnicii, iar mincarea a fost gustoasa si pentru noi prima data a trebuit sa ne descurcam numai cu betisparele. de obicei ne pierdeam rabdarea si apelam la tacimuri, dar de data asta nu am mai avut tacimuri. :-) si asa Anda si-a introdus shrimp tempura pe menu :-). dupa multi taietei in supa am avut o cafea, inghetata si prajiturica la o cafenea mai vestica. inghetata fetelor era facuta si cu iaurt (plain) spre disperarea Andei iar prajirutica noastra era din ceai verde cu o crema tot de ceai verdei dar cu citeva boabe de fasole rosii prin ea. nu era rau dar cu siguranta interesant.
am mai vazut si palatul imperial, dar numai de la poarta. se pare ca isi deschide portile numai de 2 ori pe an: pe 23 decembrie cind e ziua imparatului si pe 2 ianurie cind e sarbatoare nationala. in rest poti sa-l vezi numai de la poarta. am mers pe jos pina la poarta printr-un parc frumos cu pini taiati ca bonsaii. pinii au fost plantati deoarece ei reprezinta vesnicia pentru japonezi. am mai invatat ca familia imperiala e aceeasi familia din totdeauna in istoria Japoniei iar acum au problema ca printul mostenitor nu are baieti doar o fat si Japonia trebuie sa voteze daca vor o regina sau trec la urmatorul print care are baita. Yama spunea ca in 10 ani vom afla ce urmeaza pentru Japonia in directia asta.

am incheiat excursia cu o plimbare pe Ginza, care e o strada cu multe magazine si arata ca o promenada cu multi localnici la plimbare. aveau magazinele de designeri si citeva magazine departamentale uriase. le-am vizitat pe astea si am vazut ca preturile sint cam cu 20% mai mari ca la noi si bineinteles gusturile foarte diferite. culorile suave, multa dantela si margelute. intre timp incepuse sa ploua si aproape toti avea umbrelute pe care la intrarea in magazine le bagau intr-un automat sa le inveleasca in folie de plastic. v-am mentionat cumva mai devreme ce eficienti si computerizati sint? :-)

am terminat ziua cu o cina unde ne-am socializat cu ceilalti turisti dupa care am mers la culcare, din nou devreme din cauza fusului orar.
inchei aici caci avem de mers la mic dejun dupa care plecam sa vizitam alte puncte turistice. scuze pentru greseli, dar nu am timp sa revizuiesc ce am scris. pe data viitoare...