Spre Japonia!

Trip End Aug 21, 2010

Flag of United States  , Hawaii
Thursday, June 24, 2010

Trezirea la 5:50. O mica lupta cu softul de check-out. Suntem jos in fata hotelului.
Aseara am fost la Borders si am cumparat carti din lectura de vacanta. Copiii citesc.Noi asteptam autobuzul pentru aeroport.
Ieri am fost si la Pearl Harbor. In drum spre Pearl Harbor, soferul de taxi ne-a aratat blocul unde a crescut Barack Obama si liceul lui. Am aflat ca ii place Hyatt si ca statea aici de fiecare data cand venea in Hawaii ca senator. Ca presedinte, desi nu a mai putut sta la hotel, cica s-a strecurat pentru cina la Ciao Mein, unul din restaurantele hotelului. Stim unde luan cina diseara...
Pearl Harbor e impresionant prin istoria locului. Pentru Prima data de cand sunt in America istoria locului e coplesitoare. Vizitam un submarin, Bowfin, si battleship Missouri. Un miros puternic de carburant Diesel este impregnat peste tot. Sistemul de ventilatie recircula acelasi aer puternic mirositor. Ne strecuram prim spatii mici si inchise, un puternic sentiment de claustrofobie ne apasa. Paturi suprapuse care 3, unele direct deasupra torpilelor. Battleship Missouri este ultimul vas de razboi din clasa lui din lume. Totul e la superlativ, de la dimensiuni si armament la istorie si simbolism pentru istoria Americii. Aici s-a semnat capitularea Japoniei marcand incheierea celui de al doilea razboi mondial; readus in activitate in 1986, a fost vas-ul care a deschis primul razboi din Iraq.
Vine microbuzul pentru aeroport. Inca 40de minute si culegem si ceilalti pasageri. Oare ajungem la timp? Totul decurge cu bine. Trebuie sa inchid!