Nejvyssi hora Maroka

refuge toubkal

Flag of Morocco  ,
Sunday, October 9, 2011

Rano jsme chvili hledali stanoviste taxikum, ktere presne neodpovidalo mape. Jeli jsme do Asni a odtud minibuskem do Imlilu.
Vychoziho mista v 1700m.n.m. k nejvyssi hore Maroka, Toubkal.
V hotelu jsme si v uschovne nechali prebytecne veci, zakoupili 3l vody a vyrazili smer chata Toubkal ve 3206m.
Suverene jsme vysli z vesnici zamyslenym smerem, ktery nebyl uplne sparvne. Naprosti nam sli Spanele, ze pry jdeme spatne. Tak jsme se spolecne ptali a skrz nekolik osidleni jsme dosly ke vyschlemu korytu s osliky, na ktere uy nakladali batohy,
Takze odtud se snad uz neztratime.
Mijeli jsme se s nekolikama skupinami, mistnimi, osliky, pruvodci, presli nekolik obcerstveni az do naseho nocleziste v 3206m.
Byli tam 2chaty, v jedne se poradal raut pro zajezd, tak spime v te druhe.
Chaty jsou dost velke, s kuchyni, spolecenskou mistnosti a nekolika pokoji s palandami.
V pohode jsme dosli v tricku, ale uz se ochlazuje. Oblekame co mame, pijeme caj a nastesti tu i topi. Podavaji tu i vecere, o kterych jsme nemeli ani tuseni, mame sve zasoby.
Je tu celkem dost lidi, mezi nimi i 3 Slovaci, dale Francouzi, Spanele, Italove, Irove, Polaci.

Ani necheme pomyslet jaka bude rano kosa.
Nasli jsme deky, do kterych se v posteli chumlame. Spolunocleznici 3 francouzske starsi pary, nam rikaji, ze musi brzo rano vstavat, pry v 5,30h, Nechapeme to. V takove zime se nekam hnat..

Noc byla nastesti pohoda, navlekli jsme se tak, ze se potime.

Rano vyrazi vsichni opravdu brzy. jsme mezi poslednimi, snidame chleba, marmeladu, erarni caj,
v 7,30h vyrazim, opet spatnym smerem. Natesti na me jeden pruvodce mava a navigujeme me pres potok, po moste na sutoviste. Za mnou jdou Polaci, kteri si to dal razi spatnym smerem. Volam na Jirku, aby nesel s nimi, zadarilo se.
Cesta nebyla nejak zvlast znacena, obcas, ruzovy flek na zemi a neklikrat jsem cestu ztratila, splhala do kopce v predtuse, ze na cestu zase nekde narazim. a taky se tak stalo. Celou dobu jsem sla sama, ticho, nikde nikdo. Jirka nekde za mnou, prede mnou ani noha. Az jsem na hrebeni proti slunci uvidela schazejici postavu z vrcholu. Hura! jdu dobre.
Vsechny ranni ptacata uz schazela, nebyla az takova zima, ale kameny byly obcas namrzle a tu a tam zbytky snehu.
Nemame na rozdil od ostatnich zadnou extra vybavu, Nejteplesim oblecenim je tricko s dlouhym rukavem a sustakovka. Zadna cepice, rukavice ani super bunda.
Ale tady to stacilo, je krasne jasno, nefouka, vyslap jak v Alpach, ani se mi nezda ze jdu na ctyrtisicovku.
Kousek pod vrcholem me ujistuji, ze uz to skoŕo mam. O tom nepochybuji.
 je 9,39h a ja stojim v 4167m.n.m
Je nas tu celkem 5, fotime se na vzajem, vtipkujeme a uzivame vyhled, ktery tedy neni nijak omracujici.
Cekam a vyhlizim Jirku, vzdavam to, pri sestupu se mijime. Na vrchol dosel v 11h.
Obvykla doba vystupu jsou 3-4h. Sama jsem tomu neverila, ze sem to usla za 2h.

Cesta dolu je v pohode, jeste jde par lidi nahoru, vetsinou s pruvodci.

Na chate svacim a cekam na Jirku, ve 14h vyrazime dolu. Cesta je dlouha a nekonecna. Potkavame dalsi Slovaky, nesou si i stan.tak je lituju. Ale clovek nema moc sanci ziskat infomace jak to tam chodi, my jsme nevedeli, ze tam vari, verili, ze se tam nejak ubytujeme, rezervace delat nejde.

Zpet do Imlilu, k nasim batohum dorazime po 18h. Ubytovani je tu dost drahe, vyjednava Jirka, tak si diky nedorozumeni, nevyjednal cenu za pokoj, ale za osobu, ale co se da delat. Mame 3chodovou veceri i s cajem.
A za tmy prijizdeji 3 Cesi. Taky dost resi cenu, ale nakonec se vraci k nam. Tak travime pekny spolecny vecer.