Skildpadden Sebastian

Trip Start Unknown

Flag of China  , Tianjin,
Sunday, March 21, 2010

Omkring en af de første dage efter vi ankom til Tianjin, fik vi af vide at det tidligere hold som har været afsted havde efterladt os en skildpadde.
Skildpadden hedder Sebastian og vi har ingen idé om hvilken slags skildpadde han er.
Han er nok kinesiske, men mere kan vi ikke gætte os til.
Vi ved at han spiser fisk og godt kan lide vand. Vi har ham i et akvarie som det forrige hold også havde efterladt. I starten var vi overbevist om at han var en rigtig jæger, men der tog vi fejl.
Vi købte nogle små levende fisk på et lokalt marked og vi fik en hel plastikpose med dem. Vi smed en ned til Sebastian, men han rørte den ikke. Resten af fiskene endte vi med at skyle ud i toilettet efter at have haft dem svømmende rundt i plastikkopper i en uges tid på badeværelset.
Efter tre uger uger tog jeg Sebastians fisk op og skar den i små stykker til ham. Han har efter en uge ikke rørt det.
Jeg skiftede vandet i hans bur idag og han har nu ikke spist i en måned, vi er begyndt at blive lidt urolige for ham.

Vores skildpadde er ikke nogen festabe.....

Bjarke on

Hej Frode
Håber du nyder at være i Kina og undervise. det er underligt du ikke er hjemme i det Blå Hus. Går det bedre med Sebastian?
Kærlig hilsen Thomas og Bjarke.