Mine første indtryk 2

Trip Start Unknown

Flag of China  , Tianjin,
Thursday, March 11, 2010

Da vi ankom til skolen, blev vi vist op på niende sal hvor vores værelser ligger.
Elevatoren kan køre til 8 så vi går altid den sidste etage.
Jeg skulle dele værelse med de to andre drenge som er med på holdet. Værelserne var opdelt med en glasvæg med tre døre, inde bag hver dør er der så en seng og et skrivebord.
Når vi så vil have lidt privatliv kan trække os tilbage bag glassets slørede vægge.
Den første aften mødtes vi med skolen forstander Mr. Zhiao(udtales Jiao) til en stor middag, han holdt en tale på kinesisk og sagde "Gambei" en skål som betyder noget i rentning med; "ned med det", og så gik han igen på arbejde. Middagen blev serveret på et stort rundt bord med en glas plade i midten der kunne dreje rundt. Så blev der serveret en masse forskellige retter på pladen og så kunne man dreje den rundt mens man tog for sig af de forskellige retter. Meget eksotisk.
Den følgende uge gik med at Becky, den ene af vores kontaktperson, viste os rundt i Tianjin for at se på byen og dens seværdigheder.
Vi var på muserer, markedspladser, indkøbscentrer, kirker osv. alt det der hører med når man kommer til et nyt sted.
Becky forslog forskellige spisesteder som var værd at besøge og vi endte med at gå ud og spise "hotpot." Det fåregår således at der bliver stillet en gryde med en kogende suppe i på midten af et, endnu en gang, rundt bord. Derefter bliver stillet forskellige slags råt kød og grønsager som man så koger i gryden i løbet af middagen. Da det let kan sprøjte en del får hver gæst uddelt et lille forklæde til at beskytte sit tøj med. Vi kunne ikke læse menu kortet så vi bestillet bare rigeligt at alt og fik bla. to levende fisk som tjeneren skar op for lige foran os. Helle gildet endte med a koste omkring 750 RMB for 10 personer, hvilket svare til lidt under 600 danske kroner, super nice.