Bijna einde van het rondje stappen

Trip Start Nov 29, 2005
Trip End Apr 28, 2006

Flag of Argentina  ,
Wednesday, April 26, 2006

¡Hola amigos!

Momenteel zitten we een beetje ongelukkig achter de computer. Dit is onze laatste volle dag in Zuid-Amerika. Morgenochtend vertrekken we richting vliegveld en daar hebben we absoluut geen zin in. We hebben vanmiddag onze terugvlucht bevestigd. Met tegenzin. Het liefst zouden we nog langer willen reizen maar tja...

Afgelopen zaterdag hebben we een heel uitgebreid verslag getypt. Op het moment dat we het wilden verzenden liep de computer vast. Het resultaat: veel gescheld van onze kant en geen verhaal op internet. Nu is het onze laatste dag en willen we niet al te veel tijd in een internetcafe doorbrengen. We willen natuurlijk wel afsluiten met een laatste verslag. Daarom hierbij een iets korter verslag dan normaal. De rest vertellen we wel wanneer we thuis zijn.

We hebben de afgelopen 13 dagen in Buenos Aires doorgebracht en dat is ons geweldig goed bevallen. Naast het happen van ladingen vol uitlaatgassen hebben we in Buenos Aires het volgende gedaan:

Wedstrijd Boca Juniors-Arsenal
Boca, de club waar Diego Maradonna ooit speelde, een club uit de hogere regionen. Arsenal, een club uit de provincie Buenos Aires die onderaan de ladder staat.
Over de wedstrijd kunnen we kort zijn. Saai! Er zat geen vaart in. Over het publiek kunnen we ook kort zijn. Enthousiast en fanatiek. We hebben heel wat scheld- en vloekwoorden voorbij horen komen. We hebben heel wat pro-Boca liederen gehoord. Het was een gezellig en koud avondje uit. We zaten echt helemaal boven in het stadion. Mooi uitzicht over de stad!

Museum de Belles Artes
Het museum van de schone kunsten. Mooie, minder mooie en lelijke schilderijen. Zowel van Europese als van Zuid-Amerikaanse kunstenaars. Zowel oud als nieuw werk. Entree is gratis. Geweldig! We vonden het allebei een mooi museum. Naast de vele schilderijen is er ook een afdeling met PreColumbiaanse stukken. Erg mooi! Op dit moment is er een exhibitie met schilderijen die naar aanleiding van werken van Rembrandt gemaakt zijn. Leuk om te zien.

Theater Colon
Het theater Colon is errug groot. Er kunnen meer dan 3000 personen in. Het staat aangeschreven als een van de 4 beste operazalen ter wereld. We zijn niet naar de opera geweest maar hebben er naar een balletvoorstelling gekeken. De balletvoorstelling was geweldig. Onze zitplaatsen fantastisch. Wij dachten dat we in de grote zaal zouden zitten. Daar mochten we echter niet in. We werden naar de zijkant gedirigeerd en dachten dat we ergens achteraf terecht zouden komen. Niet dus!!!!!!! De meneer die ons hielp haalde een sleutel te voorschijn en opende de deuren naar een klein balkon!!! We voelden ons de koning te rijk.

Cowparade
De koeienparade. Voor zij die niet weten wat het is een korte uitleg. De koeienparade bestaat uit een serie polyetherkoeien bijna op ware grote die door verschillende kunstenaars bewerkt zijn. Deze parade heeft in verschillende wereldsteden gestaan en staat op dit moment in Buenos Aires. Er staan 110 kunstige koeien in Buenos AIres en wij hebben daar een groot deel van gezien. Heel grappig om al die verschillende kunstwerken in de stad te zien staan.

Natuurpark
Aan de rio Plata, de rivier die langs Buenos Aires stroomt, ligt een groot natuurgebied. Het mooie is dat je vanuit de stad zo het park kan inlopen. Daar is de lucht wat schoner, het lawaai van de stad verdwenen en is het moeilijk voor te stellen dat je binnen 20 minuten weer midden in de grote chaos kan staan. We hebben er heerlijk gewandeld. Vogels bekeken en genoten van het uitzicht over de rio Plata. Dit park is echt een aanrader om naar toe te gaan wanneer het uitlaatgashappen je te veel wordt!

Begraafplaats in Recoleta
Wat een plek! Hier ligt niets in de grond. Er staan alleen maar graftombes. Mensen worden hier niet begaven maar bijgezet. Het gaat dan wel om de beter gestelden zoals oud-presidenten, generaals en andere belangrijken. Het is een begraafplaats waarbij de ene tombe nog groter is dan de andere. BIj sommigen kan je naar binnenkijken en de doodskisten zien staan. OP het moment dat wij er waren reed er net en begrafenisauto voor, een welgestelde Argentijn werd naar zijn laatste rustplaats gebracht.

De Barrios
oftewel de wijken. We hebben heel veel gelopen, gesjouwd, gewandeld en gestruind door de verschillende wijken. Palermo, leuk en gezellig. San Telmo, vol met antiekwinkels en ook gezellig. Microcentre...druk, vol met zakenmensen, grote gebouwen en heel veel winkels. Recolta, de wijk voor de welgestelden, dure winkels en schonere straten. Puerto Madero, de oude haven, ooit vervallen en nu opgeknapt, staat nu vol met dure apartementen en veel restaurants. We hebben genoten van de verschillende sferen in de wijken. Onze voorkeur gaat echt uit naar palermo.

Helado´s
Marit-An wil alle Argentijnse ijscoverkopers bedanken omdat zij haar verblijf in Argentinie een stuk plezanter maakten! Aaaa....het ijs is hier super! Gisteren hebben we ons nog maar eens te goed gedaan een bierijs, malbecijs met rode vruchten (malbec is wijn), sinasappelijs met hele bevroren aardbeien, dulce de leche tentacion, creme de freddo......hemels!!! Waarom zijn die smaken in Nederland niet te krijgen???!!!!! Straks gaan we nog maar eens voor de laatste maal een ijsje halen.

Het wil vandaag niet zo lukken met het typen van ons verslag. We willen nog niet weg en dat is goed te merken. We zijn een warrig en kunnen onze draai niet vinden. Voordat wij achter de computer kropen hebben we voor de laatste maal genoten van een groot stuk Argentijns vlees. Zometeen gaan we weer lekker de straat op en laten we ons overspoelen door de enige echte argentijnse uitlaatgassen en het lawaai van al het verkeer. Daarna gaan we onze spullen pakken in onze megasuite. Dat laatste is echt waar! We hebben een megakamer. Het wil maar niet lukken met het vinden van een leuk eind. Zoals we al schreven...we kunnen onze draai vandaag maar niet vinden. Het wordt tijd dat we de straat weer op gaan om nog even te genieten van alles wat Buenos Aires te bieden heeft.

Tot een volgend verslag,

hasta luego,

Julius en Marit-An

maryenka
maryenka on

Olla of hallo
Wees niet getreurd ook megastad Zwolle had een koeienparade, alleen heeft de stad ook koeienhaters en zijn de koeien inmiddels verwijderd omdat deze werden geslacht, gratis zwemles kregen etc. Zwolle probeert het wel, maar ja er zijn altijd mensen die dit niet kunnen waarderen!

Ik kan mij voorstellen dat jullie niet echt naar huis willen, zal ook wel wennen zijn......eten koken, wassen, strijken, belastingaangifte doen en dat soort geweldig leuke en avontuurlijke dingen staan jullie hier weer te wachten. Maar ik persoonlijk vind het wel weer tijd dat er wordt bijgepraat!

Morgen is het erg druk op de wegen, ik zit nog in dubio of ik wel of niet met de kinderen in de auto stap om naar Schiphol te rijden. Ook omdat wij de dag erna naar Frankrijk gaan. Lars kwam al met het voorstel om op zondag te vertrekken, kunnen de kinderen vrijdags hier blijven, en kunnen zij jullie zaterdag zien. Jullie zien wel wat het wordt!
Maar aan de andere kant....het is ook wel leuk om jullie op Schiphol te zien.

Dikke kus van mij,....moet opschieten...werkdag!

Yenka

f_hesselink
f_hesselink on

Goede reis!
Ello wereldburgers!
Ik kan ons mooie landje en onze mooie stad Zwolle wel gaan ophemelen maar ik kan me jullie gevoel wel een beetje voorstellen. Jullie hebben mooie dingen gezien en meegemaakt zoals wij, de achterblijvers, hebben kunnen lezen, en jullie hebben enorm genoten van het vrije leven van de reiziger dus dan is het even hikken om dat straks achter je te laten. Dus ik zal een traantje met jullie mee wegpinken. Maaaaarrrrrrr voor de achterblijvers is het natuurlijk een feestdag!! Eindelijk weer twee kleurrijke reizigers in ons midden, dat is goed voor het gemiddelde kleurgehalte van de Zwollenaar.

En toch is het beter dat jullie ervan balen dan dat jullie liever nog vandaag dan morgen alweer terug zouden willen zijn al heb je daar momenteel geen ene zak aan. Dus houd ik verder mijn klep en wens ik jullie alleen nog een behouden reis en een mooi weerzien!

Greetings
Frank

mauros
mauros on

Welkom in Nederland
Hallo Marit-An en Julius.

We hoorden via pa en ma dat jullie goed aangekomen zijn. Het zal vast niet meevallen.... Eerst maar even bijkomen toch? We horen graag jullie verhalen, misschien bij de familiebarbeque? Het volgen via internet was in ieder geval al heel erg de moeite waard!
Succes met opstarten van het 'oude' leventje en tot ziens!
Jules, Frieda en de rest.