Rapido

Trip End Apr 28, 2006

Flag of Argentina  ,
Tuesday, March 28, 2006

Hola chicos!!!!

Even een snelle update voordat we de stad intrekken om ergens een almuerzo (dagmenu) te scoren.

Zondagochtend, 26 maart 2006, 09.55 uur. We staan voor de receptioniste van het hotel en checken uit. Met drie zoete kleine media lunas (croissants) en een bak sterke thee vertrekken we richting busstation. Deze keer met twee grote en drie kleine rugzakken. We hebben te veel bagage en eten bij ons. Dat eten werken we wel weg. Hette veel aan bagage gaan we binnenkort maar eens richting Nederland sturen. Na 25 minuten lopen komen we bij het busstation aan. Daar wachten we tot 13.25 uur. Hebben dus drie uur moeten wachten voordat we kunnen vertrekken. In tussentijd de plaatselijke krant gekocht en geprobeerd om Spaans te leren. NOuja niet leren maar leren. Ueh wat? haha, het Spaanse woord voor lezen is leer. Leer Espanol??? Nou wij leren dus een pocito (beetje) Spaans.
We hebben uit de krant kunnen opmaken dat reina Beatriz en Guillermo Argentinie binnenkort bezoeken. Aha..Beatrix en Willem-Alexander komen deze kant op in verband met het openen van een tentoonstelling over Rembrandt. Die laatste schijnt 400 jaar geleden geboren te zijn. Niet alleen wat geleerd maar toch ook nog wat geleerd tijdens het wachten.

13.25 uur. De bus vertrekt en wij zeggen dag tegen Viedma en daarmee Patagonie. Zodra we Patagonie uit zijn, zien we het landschap veranderen. Het ruige landschap maakt plaats voor veel groen. Tegen 17.00 uur komen we in Bahia Blanca aan. Ons plan was om op het busstation te informeren naar vertrektijden van de bussen richting Rosario, een busticket te kopen en dan een hotel in Bahia Blanca te zoeken. Op het station horen we echter dat er twee maatschappijen naar Rosario gaan, dagelijks om 21.00 uur. Dat zou dus inhouden dat we in Bahia Blanca een dag lang met onze spullen moeten rondsjouwen, niet alle hotels hebben namelijk plek om bagage te stallen en het bagagedepot op het busstation ziet er niet geweldig uit. We overleggen, lezen nog maals ons reisgids. We denken allebei dat we Bahia Blanca wel kunnen overslaan. Nu we toch eenmaal aan het reizen zijn, kunnen we net zo goed doorreizen naar Rosario. Daarom kopen we een buskaart naar Rosario, en brengen we een paar uur door op het busstation van Bahia Blanca. Daar is het bij de restauratie errug druk. De voetbalwedstrijd Boca Junior-River Plate is aan de gang. Er is in de restaurantie geen doorkomen aan. We wachten daarom tot de wedstrijd afgelopen is en eten dan een snelle hap.

07.45 uur. Na een nacht met veel busstops en weinig slaap in Rosario aangekomen. We besluiten om eerst weer wat thee en medialunas weg te werken voordat we aan onze zoektoct naar een hotel beginnen. 08.30 uur. Aangekomen bij het hotel. Hotel vinden was een makkie. Ruim 22 uur nadat we bij het hotel in Viedma vertrokken zijn, hebben we een nieuwe stek. De rest van de dag zijn we moe en slenteren wat door Rosario. Wennend aan de drukte van de grote stad. Rosario heeft ruim een miljoen inwoners. Dat hebben we lange tijd niet meegemaakt. Weg is ook de schone en frisse lucht. We moeten weer wennen aan de uitlaatgassen. Zorgt dat we enigzins heimwee hebben naar Patagonie. Maar goed, Buenos Aires is nog groter. Kunnen we alvast wennen aan wat ons over 4 weken te wachten staat.

Ciao y suerte

Julius y Marit-An

maryenka
maryenka on

Wat jullie over vier weken te wachten staat!!!!
ZWOLLE...............natuurlijk..en mij.....

Ýenka