Overal beestjes!

Trip End Apr 28, 2006

Flag of Argentina  ,
Saturday, March 25, 2006

ˇBuenos tardes chicos!

Het is nu 14.40 uur en de straten zijn weer uitgestorven. De siesta viert weer hoogtij. Het leven ligt weer plat. Gelukkig is de internetzaak waar we nu zitten open en kunnen wij onze achterstand weer even inhalen.

Tijdens onze laatste internetsessie stond ons een busrit van 19 uur te wachten. Om 16.00 uur onze equipage in de bus gegooid en richting Puerto Deseado vertrokken. De mevrouw van de busmaatschappij had ons verteld dat de bus rechtstreeks naar Puerto Deseado zou rijden. In de bus raakten we aan de praat met twee Denen. De mevrouw van de busmaatschappij had ook aan hun verteld dat zij rechtstreeks naar hun bestemming zouden rijden. Zij wilden naar een plaats in het westen en wij naar een plaats in het oosten. De buschauffeur deelde aan de Denen mee dat ze moesten overstappen. Aan ons werd geen extra informatie verschaft. In Rio Gallegos, onze eerste stop, maar eens gevraagd of de bus rechtstreeks ging of dat we moesten overstappen. We kregen te horen dat de bus een uur later richting Puerto Deseado verder zou gaan.

Nadat we geinformeerd hadden naar de verdere reisroute van de bus stonden we naast de bus. Zien we opeens dat de buschauffeur in de bus stapt en achteruit de parkeerplaats afrijd. WHOA!!! Wat nu! De grote rugzakken liggen nog in de bus. Daar zit onze hele hebben en houden in. Gelukkig niet onze paspoorten en camera´s maar wel onze kleding en alle magneten die we intussen gescoord hebben. Met handgebaren geprobeerd om de buschauffeur de bus te laten stoppen. Die zat echter met een big smile achter het stuur een oké gebaar te maken. Het zal allemaal best goedkomen maar de Denen vertelden ons dat het bij hun gebeurd was dat een buschauffeur was weggereden met hun bagage nog aan boord. Tja, dan slaat de twijfel wel weer even toe. Zal het echt wel goedkomen?????? Wij dus maar eens informeren bij de busmaatschappij op het busstation. Gaat ons busnummer door naar Puerto Deseado???? Antwoord: SI!!!!

Alles is goedgekomen. Een uur later stond onze bus weer netjes voor het busstation. Bagage lag er nog in. We kunnen wel zeggen dat we heel maar dan ook heel erg opgelucht waren. Oke, verder naar Puerto Deseado. INtussen hadden we een nieuwe buschauffeur gekregen. ONderweg nog maar eens geďnformeerd of onze bus rechtstreeks naar Puero Deseado zou gaan. No, no....cambio a Caleta Olivia. Ah, overstappen dus. ´s Ochtends vroeg werden we in Caleta Olivia gedropt. Daar hebben we een uur de tijd gehad om een beetje wakker te worden. Tegen 08.00 kwam onze bus naar Puerto Deseado. Onderweg hadden we nog een klein oponthoud. Er was weer eens een politiepost langs de kant van de weg. Op alle invalswegen naar de steden staat er een politiepost. Bij deze post kwam de politie ook daadwerkelijk in de bus. We moesten onze paspoorten laten zien en onze gegeves werden genoteerd. Niet alleen die van ons maar van iedereen aan boord. De politieagenten krijgen echt alle medewerking. Zodra de politie in de bus komt gaan mensen rechtop zitten, gaan zonnebrillen af, hebben ze geen praatjes meer, wordt er op alle vragen geantwoord zonder een wedervraag en heeft iedereen zijn identiteitskaart al in de handen. Wij apen iedereen na en overleggen onze paspoorten terwijl we ons in tussentijd afvragen.....WAAROM????? Maar omdat iedereen zo heftig netjes op de politie reageert vragen wij maar niets. Het enige wat wij achteraf konden bedenken is dat er een marinebasis in Puerto Deseado is of dat de politie gewoon niets beters te doen heeft.

Zo vragen wij ons hier nog wel meer dingen af. Waarom is er nooit een tvzender op het eerste tv kanaal?? Gebruiken ze dat als videokanaal???? Maar op de plekken waar wij komen hebben ze geen video. Andere vraag....Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat zo´n auto nog kan rijden???? We hebben nog meer vragen maar daar komen we later op terug. We hebben een ""#####maildita sea toetsenbord. We gaan ff kijken of we daar wat aan kunnen doen. We moeten de toetsen nu zo´n beetje door het toetsenbord heen rammen. Hasta luego,

Julius y Marit-An