"Drømmer jeg, eller er jeg vågen"?

Trip Start Feb 25, 2011
Trip End Mar 14, 2011

Flag of Thailand  , Krabi,
Tuesday, March 8, 2011

Pyha.... man bliver ustandselig stillet over for svære valg.... skal man vælge den øvre pool, den nedre pool eller stranden. Skal man spise mango, vandmelon, dragon fruit, jackfruit eller papaya til morgenmad. Skal man vælge en foot and leg massage eller en full body massage. Skal vi gå op af bjerget til hotellets bedste restaurant, eller skal vi lade os transportere i en golfvogn.

Det lyder som om vi bliver forkælet, og det gør vi i også. Aldrig har vi oplevet noget lignende. Thaiernes store smil og enorme hjælpsomhed er fantastisk.

Tiden på Koh Lanta er gået med at dase, spise, læse, tage billeder. Derudover har vi været på to udflugter - et fantastisk snorkelling og solnedgangs cruise i hotellets cruise-båd. Destinationen var Koh Haa klippeøerne, som ligger en times sejlads ud for vores resort - faktisk kan vi se dem i klart vejr (det samme gælder Phi Phi øerne og Koh Rok, hvis nogen skulle have været på de kanter).

Det var en oplevelse af de HELT STORE. Vi snorklede blandt kongeblå søstjerner, mangefarvede papegøjefiks, stærk blå fiskestimer, gul- og sortstribede fisk, en moræne, en havslange og smukke koraller og sten. Desværre havde vi ikke et undervandskamera med. Det skal vi have næste gang. Faktisk kan man få et vandtæt kammer til vores kamera. Smart!! På vej tilbage fik vi med solnedgangen og Koh Haa øerne som baggrundskulisse serveret vin, øl og vand samt lækre snacks som de 6 værter og værtinder havde medbragt fra Pimalai... 8 gæster og 6 værter:-)

Vores anden udflugt bragte os rundt i mangroven på den østlige del af øen i longtail boat, hvor vi kom helt tæt på de mange aber, som bor i mangroven. Det var "friendly monkeys", som vores engelsktalende guide bedyrede, da han så Lones bekymrede mine, da aberne boardede båden!

Sidst men ikke mindst har vi fået massage i resortets smukke spa. En noget mere luksuriøs oplevelse end de mange massager, vi fik i den lokale butik i Chiang Mai. Det koster ca. 6 gange så meget her, så for at få sin daglige massage, har Claus valgt at spadsere langs stranden til nærmeste lille by og frekventere en af massagebutikkerne dér (gad vide, hvilken slags massage, vi taler om her...).

Det var alt for nu... thaibuffeten venter.

Kærlig hilsen fra
Claus og Lone

PS: Dobbeltklik på det første foto neden for, for at se billederne i større størrelse samt billedtekster.

PSS: Sidder på vores balkon med en G&T og ser ud over vandet, hvor det mest fantastiske uvejr blinker og brager i det fjerne.

Marianne on

Hej I 2 livsnydere, det ser ud til I har haft en helt fantastisk uge 2, det må være svært at rejse videre derfra. Knus Marianne

Kirsten on

Sawadee Ka - hold op, hvor er det nogle flotte sten, I har set derude i vandet og sikke en hat jeres bådfører har på - fantastisk, hvad man kan købe for penge.... og misundelig ikke tale om.... hvem gider svømme i tempereret vand for at se mangefarvede fisk og koraller, hvem synes, at de varme vinde, der kaster sandkorn op på ens solcremeindsmurte krop er sagen..... tjaaa, I gør... og det gør I også bare sådan. Det ser super, duper lækkert ud, nyd det, nyd det - og det gør I så også. Glæder os til at høre om det.

Elizabeth Falkentoft-Madsen on

Kære begge to,
Hvor ser det skønt ud - man behøver ikke at sige I skal nyde resten af ferien.
Knus Elizabeth

Vibeke on

Tak for alle de dejlige billeder og beskrivelser - det ser virkelig fantastisk ud. Vi glaeder os til sol og strand, naar vi i naeste uge tager til Naples Florida - dog naeppe saa eksotisk som jeres oplevelser. Glaeder mig til at se og laese mere - haaber I fortsat faar en dejlig ferie! Mange knus fra Chicago!