Zeehonden, dolfijnen en een 'oudjaarsduik'

Trip Start Unknown

, Nelson,
Monday, February 4, 2013

Na eerste kerstdag nog heerlijk met de familie te hebben gevierd, vertrek ik tweede kerstdag toch echt. Heel onwerkelijk. Ik voel me (net als de helft van de familie) grieperig en tijdens de eerste vlucht krijg ik ook koorts. Maar gelukkig voel ik me een stuk beter zodra ik na 36 uur onderweg te zijn geweest (Amsterdam-Dubai-Bangkok-Sydney-Christchurch) eindelijk in Nieuw-Zeeland arriveer.

Ik ontdek Christchurch met Annika, een Zweeds meisje. Bij het hostel werd al gezegd dat je in het centrum soms het idee hebt dat je in de film Godzilla rond loopt en dat is inderdaad zo; door de aardbeving in 2010 is zo ongeveer het hele centrum verwoest. De stad is stil en er valt weinig te beleven behalve in een klein gedeelte waar met containers winkels en cafés zijn gebouwd. Verder is er een park met botanische tuinen, dat is fantastisch!

De volgende dag vertrek ik per trein naar Kaikoura, een heel mooie route! En ook Kaikoura zelf is prachtig! Ik loop een mooie route waarbij ik veel zeehonden zie.

Op 31 december sta ik om 4.30uur om te zwemmen met dolfijnen. Een oudjaarsduik, zonder Unox muts. Ongelooflijk, we varen over de oceaan tot de (dusky) dolfijnen gespot zijn en springen dan (in onze wetsuits gelukkig) de oceaan in. Het zijn ongelooflijk veel dolfijnen en als je geluid maakt en oogcontact maakt, heb je echt interactie met ze! Ze blijven dan om je heen zwemmen op een paar centimeter afstand, echt fantastisch! Ik heb veel foto's met mijn onderwatercamera gemaakt, en ook wat filmpjes (die ik in Nederland zal laten zien).

Van Kaikoura vertrek ik naar Nelson om het Abel Tasman park te bezoeken. Ik heb pech want door de wind kan ik er niet kajakken en dat leek me juist zo geweldig omdat je walvissen e.d. kunt tegenkomen (2 dagen geleden waren er zelfs nog orka's gespot), maar helaas. Ik kan wel een wandeling door het woud en langs de stranden maken en dat is ook erg mooi, al is het einde (inclusief de water taxi) heel koud en nat omdat het regent en de oceaan heel wild is.

Dan een andere teleurstelling: door de regen is een aantal bruggen verwoest en kan ik niet verder reizen. Ik zit dus min of meer vast in een dorpje waar niet zo veel te beleven is. Ik blijf daar daarom een extra dag en gooi vervolgens mijn plan om. Ik ga terug naar de oostkust en dan via het zuiden naar de westkust. Best wel gepuzzel, maar ach dat is ook wel weer de charme van backpacken!

Morgen vertrek ik (dus) weer naar de Oostkust... To be continued!

X

Rein on

Hey Floor,

Balen van dat omreizen maar dan ontdek je ineens weer dingen die je anders niet zou zien, foto's met dolfijnen zien er heel vet uit!

Susanne on

wouw liefie, wat een verhaal al. Genietse!! Mis je nu al... xx

Peter en Rosita on

Ook al loopt het niet allemaal zoals je bedacht had, ziet het er nu al gaaf uit!
Ondertussen voeden wij je konijnen op, wat een ondeugden! Peter heeft ze in therapie genomen! haha!
Nu, geniet maar lekker en pas op je zelf!
Dikke kussen,
P&R

Annelieke on

Hey Flora!

Wat een leuke foto's!! Ziet er goed uit hoor. Heel veel succes met de puzzel en je grote avontuur! Ik blijf je uiteraard volgen. Nog een heel Happy 2013 trouwens. Xx

Eric Feien on

Hey Floor, beetje late reactie, maar de foto's zien er echt geweldig uit. Hoop dat je reis verder wel goed verloopt. Geniet er van!