No worries mate!

Trip Start Unknown

Flag of Philippines  , Luzon,
Sunday, April 7, 2013

Lieve allemaal,

Ik heb mijn blog een beetje verwaarloosd (te druk ;-)), maar hierbij mijn (korte -want ik vertel het jullie snel live) blog over Australië, dat ik inmiddels al weer achter me heb gelaten!

Ik heb weer heel veel mooie dingen gezien en gedaan, de Great Ocean Road, Wilsons Prometory, een 5daags reisje door het prachtige Tasmanië (je hebt gelijk, Hans, het is er super)...en ik heb gezeild en gedoken in de Whitsundays (wow!!). Verder ben ik naar Fraser Island geweest in een krappe 4x4 auto met 10 anderen en dat was fantastisch! Ik heb gedoken in het Great Barrier Reef, ik ben bij Cape Tribulation geweest, waar het regenwoud aan het strand (en rif) grenst, ik heb Ayers Rock gezien en ik ben in Litchfield National Park en Kakadu national park geweest....

Alle dodelijke dieren hier heb ik gelukkig overleefd! http://m.youtube.com/#/watch?v=kdihHnaOQsk&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DkdihHnaOQsk. Ik heb 5 keer een slang in t wild gezien, 1x stonden we met een groep grot-beschilderingen te bekijken en kronkelde een slang zich om het been van een van de meisjes uit mijn groep!

Ik heb heel veel grote spinnen gezien, maar volgens mij geen giftige.

In Kakadu National Park sliepen we vlak naast een 'bilabong' (plas) waarin zout water krokodillen leven. Twee dagen daar voor waren er twee krokodillen op de camping gekomen en moest iedereen geëvacueerd worden (want zout water krokodillen zijn super territoriaal en doden je binnen een minuut als ze willen). Omdat krokodillen normaal gesproken maar tot 80 meter op het land komen, was 80 meter vanaf de billabong afgezet met een lint en mochten we daar niet komen. Onze tenten stonden op 81 meter afstand, dus dat was geen probleem, al moesten we wel een zaklamp gebruiken om naar de wc's te gaan en goed opletten of er geen slangen of krokodillen waren...gelukkig is het helemaal goed gegaan!

Ik heb heel veel wildlife gezien, o.a. kaketoes (witte en zwarte), veel papegaaien, kangoeroes, wallebies, zelfs een zwarte walleroo, koala's, wilde buffels, kamelen, ezels en paarden, dingo's, schildpadden, een kleine haai, roggen, thorny devil, goanna's en veel meer!

Verder heb ik prachtige art galeries gezien (vooral in Melbourne), fantastische street art in Melbourne en heb ik wat van de aboriginal cultuur gezien, maar daarbij is het qua cultuur wel zo'n beetje gebleven (tenzij ik de backpackers cultuur, waar je vooral aan de oost kust niet omheen kunt, mag meetellen).

De buiten-leef- en no-worries-mate-cultuur in Australië is top, met alle (gratis) public BBQ-plaatsen! 'En de manier waarop ze praten is ook hilarisch: Any worries? No? Beautiful'! En natuurlijk: http://m.youtube.com/#/watch?v=PT331BRkkP0&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DPT331BRkkP0.

Ik heb veel leuke nieuwe mensen ontmoet en ik ben super gastvrij ontvangen door de ouders van Emma in Melbourne, waar ik met Daan&Emma en de hele familie heb gebbqd. In Sydney heb ik een week bij Claudia (een vriendin waarmee ik in San Francisco studeerde) gelogeerd. Dat was zeker de gekste plek waar ik geslapen heb; in een caravan midden in de 'woonkamer' van haar huis, een oud warenhuis. In New Castle heb ik bij de moeder van Joe&Lewie geslapen (die ik uit Guatemala ken en die ik nog twee keer in Amsterdam heb gezien) en zij heeft me daar van alles laten zien! In Sydney heb ik ook met drie collega's van de Rabobank geluncht (thanks voor het regelen, Robert!).

Niet alles ging van een leien dakje, ik had weer wat regen, maar gelukkig was dat meestal goed getimed. Behalve toen ik ging hiken in de Blue Mountains. Daar heb ik 3,5 uur vastgezeten met 4 anderen nadat het weer omsloeg van strak blauw en 26 graden naar keiharde regen. We moesten omhoog rennen toen het pad dat we moesten nemen begon te overstromen. Toen konden we niet verder omdat we een trap moesten nemen die over ging in een brug,maar omdat de waterval totaal uit haar voegen was en ons van de brug zou duwen, moesten we wachten tot de kracht van de waterval was afgenomen! We waren doorweekt en hadden het koud maar gelukkig waren we niet echt jn gevaar! Boven ons cirkelde een helikopter die gebaarde dat we de waterval niet moesten passeren. Na 3,5 uur konden we eindelijk voorbij de waterval en stonden acht politie auto's en een camera man ons op te wachten! We hebben de krant gehaald! Acht anderen moesten gered worden, maar ook dat is goed gekomen. http://www.dailytelegraph.com.au/news/blue-mountains-cop-a-heavy-spray/story-e6freuy9-1226586361734

Dat was het wel zo'n beetje qua avontuur, naast het slapen in een 'swag', een matras met een tentdoek er om heen, buiten in de outback! Maar dat was eigenlijk best relaxed zonder geluiden van verkeer en onder de sterrenhemel. Hier is de Filippijnen maak ik wat meer avonturen mee, maar dat schrijf ik als ik terug ben of vertel ik jullie mondeling!

Tot snel!

Liefs, Floor