Welcome to disneyland paradise

Trip End Sep 27, 2010

Holandes hostel

Flag of Brazil  , State of Rio de Janeiro,
Monday, July 12, 2010

Om een paar dagen de drukte te ontvluchten bezoeken we Ilha Grande. Een busreis van Rio langs de kust waarbij we duizende kleine huisjes tot hoog boven op de bergen zien in alle kleuren, Farvelas. Na een paar uur rijden verruilen we de stadse bebouwing voor verstopte villas. Vanuit de bus zien we prive stranden met enorme huizen met zwembaden en enorme stukken grond.

Na 3 uur rijden komen we aan in Angra dos Reis en pakken we de boot naar Ilha Grande. De 1,5 uur durende bootreis is voorbij voordat we het weten en we komen aan in een soort nep willemstad. Allemaal kleine kleurige gebouwtjes met restaurantjes en souvenierwinkeltjes. We eten heerlijke vis en maken de volgende dag een wandeling van 2,5 heen naar het strand van Lopez Mendes.

Door de bossen en langs de tropische stranden wandelen we en zien we vissersbootjes en toeristenbootjes langsvaren en in de bossen zien we insecten, reptielen en aapjes door de bomen schieten. Na het strand maken we weer de tocht terug en rusten we uit in de hangmatten van het Holandes hostel....Waar geen Nederlander te bekenen is, toch mooi dat ons land als merknaam gebruikt kan worden. s avonds winnen we met kaarten van de spanjaarden en na 2 nachten maken we weer de terugreis naar helaas regenachtig Rio. Nog een paar dagen Rio en dan richting onze laatste stop, Salvador.