Shocking

Trip Start Sep 27, 2009
Trip End Sep 27, 2010

Flag of Costa Rica  , Province of Puntarenas,
Thursday, May 20, 2010

Nadat we de vorige weblog verhalen hebben uitgetypt rennen we door de regen van het internetcafe naar ons hotel. Aangekomen bij het hotel begint opeens de grond te schudden, we trillen van de trap af en de receptionist begint te gillen. In een fractie van een seconden kijken we elkaar aan, een aardbeving! We rennen zo hard als we kunnen richting de open vlakte bij het strand. Voor het eerst in ons leven maken we een aarbeving mee, de ruiten springen uit de huizen en iedereen is in paniek.

Ondertussen klettert de regen uit de hemel en staan de straten blank en drukt de harde storm tegen de stroomkabels. We schuilen voor de regen en als de grond is gestopt met trillen en de mensen weer beginnen te bewegen besluiten we een drankje te doen om te bekomen van de schrik. Tot onze knieen lopen we door het water en onder de blubber kijken we naar de TV in de kroeg. We zien dat er 30km bij ons vandaan in zee een aarbeving van 6,3 is geweest.

De volgende dag ontwaken we met een blauwe lucht en een velle zon. We bezoeken het national parc, manual antonio. Met de bus rijden we langs de toeristische kustlijn naar het park. Het park is prachtig groen en vol beesten. Vel gekleurde krabbetjes ritselen door de bladeren en apen krijsen in de bomen. In het water kruipen ratten zo groot als tekels door de blubber en op het parelwitte strand proberen racoons en apen de spullen van de toeristen te stelen. We maken een paar prachtige wandeltochten en relaxen nog een paar dagen aan het strand om vervolgens vanuit Alejuela het vliegtuig te pakken richting Colombia.