Camping Kampong

Trip Start Sep 27, 2009
Trip End Sep 27, 2010

Flag of Indonesia  , West Nusa Tenggara,
Saturday, October 3, 2009

3 oktober verlieten wij Bali om met de boot naar Lombok te gaan, onze verblijfplaats voor de komende maanden. Na een prachtige bootreis over het azuurblauwe water van 2,5 uur komen we aan in de haven van Lembar. Hier woren wij voor het eerst geconfronteerd met de Lombokse levenstijl, traag, relax en vooral héél rustig aan. De boot heeft namelijk 1,5 uur nodig om aan te meren.Aangekomen in Mataram worden we ontvangen door onze mede-vrijwilligster, Carlie en 3 stuiterende Indonesiers.

De komende 3 maanden verblijven we in het vrijwilligershuis van Indah Education midden in een kampong (woonwijk). Alle buurjongens zijn door het dolle heen en lopen af en aan waardoor het meer op een camping lijkt dan een kampong. Iedereen kent iedereen en we worden meteen opgenomen in de gemeenschap. Gijs alias Wesley Sneider (zijn bijnaam in de kampong) doet mee aan basketball en voetbal en als echte voetbalvrouw kijkt Floor toe bij haar "husband". Omdat we toch graag de komende maanden samen in één huis willen slapen vertrekken we maar dat we getrouwd zijn. Dit omdat het grootste gedeelte (95%) van de gemeenschap islamitisch is.
Om half 6 s ochtends worden we gewekt door de moskee met een ochtendliedje. Deze zingende Iman komt zeker niet door de eerste ronde van Idols.

Vandaag hebben we de eerste Engelse lessen voorbereid en iedere woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag gaan we lesgeven. Naast het lesgeven gaan we ook ons vrijwilligershuis, wat tevens de school van de zaterdag is, opknappen. Ondanks de ongedwongen sfeer en het leven op camping Kampong nog geen vakantie voor ons.