Fanget av storm i Danmark

Trip End Mar 28, 2007

Flag of Denmark  , Capital Region,
Thursday, February 22, 2007

Forsinkelser
Vi var alle spente og nervøse - vi skal til asia i 5 uker! Vi var seks stykker fra folkehøgskolen som hadde tilbrakt vinterferien hos meg. Vi satte oss på toget til Oslo. Audun og Stefan, som ikke skulle være med på turen, gikk av på sin stasjon mens vi andre forsatte reisen. Vi var framm på Gardermoen kl.14. Bagasjen fikk vi ikke levert før 17.15. Etter det fikk vi 300 USD av Morten, som tilsvarer ca. 1900 nkr. Flyet skulle egentlig gå kl.19.00, men etter to forsinkelser var vi ikke avgårde føre kl.21.30.

Så kom regnet

Pga. et veldig uvær ble flyet utsatt for kraftig turbulens. Vi landet i københavn halv 12, akkurat 45 min for sent til å nå flyet til Bangkok. Morten gikk for å finne hjelp, og ble nr. 1600 i køen. Vi kom oss ingen steder. Vi og de 2500 andre menneskene som måtte overnatte på flyplassen i Danmark fikk alle et overnight kit (tannbørste, tannkrem, barberhøvel, osv.) og 50 kr til mat. Meg og Rune la oss kl.02.00. det ble ingen god natt. Det var iskaldt, og folk sov på harde benker og gulvet. Ute var det full storm!

Flere forsinkelser
Neste morgen våkna vi halv 8, ikke veldig utvilte. Fikk nye 100 kr. til mat av flyplassen. Planen nå var å først fly til Milano, så videre til Thailand. Meeeeen flyet til Milano var selvfølgelig forsinket! Når vi endelig kom oss på flyet til Thailand ble jeg glad, for dette var et riktig så fint fly! Det var et boing 777, hvis det sier deg noe... 9 seter i bredden, gratis drikke - veldig fint! Selve flyreisa er på ca 10 timer. Vi hadde bare fått oss et par timers søvn da flyet nådde Bangkok kl.12 om natta - norsk tid, men i Thailand var klokken alt 6 om morgenen. ...Ja da er adventure i Thailand da.. selv om turen fikk en noenlunde uplanlagt start, er vi nå i rute!