Some more Eyre

Trip End Dec 31, 2010

Flag of Australia  , South Australia,
Monday, June 15, 2009

At beautiful Elliston, our reliable Troopcarrier chose the best place possible for a starter-related problem: Less than five hundred meters from a garage and a seaside public BBQ, we had the perfect place to grill our first catch. Nearby was a luxurious jetty and a nice fishing beach. Annoyingly the beach was occupied by a greedy cormorant who watched each of our steps and didn`t leave the bait alone. It wasn`t until more eperienced anglers threw a line closeby, catching heaps of garfish (yummy!) that he left us alone.
More to the north near Streaky Bay we had another accompaniment: a single fin was swimming circles nearby, looking more sharkish than dolphinish...

German version:
Unser zuverlaessiger Troopcarrier hat sich mit dem schoen gelegenen Elliston den perfekten Ort fuer ein Zipperlein am Anlasser ausgesucht: Keine fuenfhundert Meter von der Werkstatt und einem oeffentlichen ueberdachten Grill am Meer entfernt, so dass wir am Abend unseren ersten Fang stilvoll essen konnten. Ganz in der Naehe ein luxurioes langer Angelsteg und ein toller Strand zum Angeln. Einziger Nachteil: Ein gieriger Kormoran, der keine zwei Meter von unserer Seite gewichen ist und sich auf die Koeder gestuerzt hat. Erst, als erfolgreichere Angler ein Stueck weiter jede Menge Garfish (sehr lecker!) an Land gezogen haben, wurden wir ihn los...

Weiter noerdlich bei Streaky Bay hatten wir dann andere Begleitung beim Angeln. Eine einsame Flosse zog ganz in der Naehe ihre Kreise - eher Hai als Delfin...