Out in the woods

Trip End Dec 31, 2010

Flag of Chile  , Lake District,
Thursday, February 26, 2009

The sun burns from cloudless skies. I decided to flee from the heat this time not into the water, but into the woods. And woods means dense temperate rainforest, the lower three meters covered with bamboo and canelo, sheltered by huge coihue-trees and the mighty araukarias. The nutlike fruits of the araukaria are edible after being cooked for three hours - yummy!

I was hiking for five days, carrying my tent first on narrow nameless paths, then into the nacional parc Huerquehue. Mighty, dense forests and small mountain lakes were to be seen. For a change I loved the termas Rio Blanco halfway through the trekking: Water of a hotspring is on its way to the river collected in different pools made of boulders and sand and being cooled down slowly. There was a campsite directly there, so I could enjoy the hot waters watching the stars of the southern skies. Awesome!

German version:
Die Sonne strahlt vom wolkenlosen Himmel. Vor der stechenden Hitze bin ich diesmal nicht in das Wasser, sondern in den Wald geflohen. Und Wald heisst hier meist unwegsames Gelaende, die untersten drei Meter dicht mit Bambus und Canelo-Straeuchern bewachsen, darueber riesige, uralte Coihuebaeume und die maechtigen Araukarien. Die nussartigen Fruechte der Araukarie lassen sich nach etwa drei Stunden Kochzeit essen; sehr lecker!

Mit meinem Zelt war ich insgesamt fuenf Tage unterwegs; erst auf schmalen Pfaden ausserhalb des Nationalparks, dann im Huerquehue-Nationalpark, der neben urwuechsigem Wald auch einige versteckte Bergseen bietet. Angenehme Abwechslung war eine Erholungspause in den Termas Rio Blanco: Wasser aus einer heissen Quelle wird auf dem Weg zum Fluss in verschiedenen Becken aus Stein und Sand gesammelt und nach und nach abgekuehlt. Direkt daneben ein Zeltplatz, so dass ich mich unter dem suedlichen Sternenhimmel in den Quellen aufwaermen konnte. Herrlich!