Death Valley

Trip Start Jul 07, 2012
Trip End Jul 28, 2012

Monday, July 16, 2012

Hoi iedereen.

Vandaag best een tijd in de auto gezeten wederom door nietsland gereden...  Als eerste door Death Valley gekomen, een paar stops gemaakt. Het landschap ziet er niet plat uit zoals wij dachten maar erg bergachtig. En heet! Grappig was dat we tijdens het binnenrijden van Death Valley begonnen met een regenbui wat bijna niet voorkomt. Logisch, hebben wij weer. In de schaduw was het 42 graden dus een aangename temperatuur. Daarna heel veel door de bergen gereden (panamint gebergte). Als we gingen klimmen (dat klimmen duurde ca 20 mijl), stond er een waarschuwing om de airco uit te zetten. We kwamen nog een camper met auto erachter vastgemaakt tegen die de bergen af kwam, met een grote witte stinkende rookwolk achter zich aan, of deze ooit nog van zijn remmen gebruik kon maken zullen wij nooit weten... Dus, met andere woorden weer veel niets gezien, Eddy heeft zich helemaal uit kunnen leven met bergweggen rijden. We hebben ook ontdekt dat we al heel veel Joshua Trees hebben gezien onderweg, hele vreemde bomen trouwens. In Death Valley zijn we op het laagste punt van de VS geweest, - 86 meter als ik me niet vergis.
We zijn nu in Bishop, een hele fijne kamer. De eerste met magnetron dus Martijn heeft zijn eerste zak popcorn net gemaakt gekocht in de Walmart!
We gaan zo even zwemmen en straks nog een hapje eten. Morgen op weg naar Yosimite.

Tot de volgende keer maar weer!
 p.s.:
De route zoals de kaart die weergeeft klopt meestal niet, we rijden vaak via andere plekken naar het hotel. Vandaag bijvoorbeeld via Pahrump, Lone Pine, Independence en Big Pine naar Bishop gereden.

Lily & Cas on

Wat een belevenissen allemaal. We zijn blij dat je in ieder geval een nieuwe camera hebt gekocht. Kunnen we ook zichtbaar enigszins meegenieten. Koen ging ook met een nieuwe camera op pad, was tie ná één week zijn laadkabeltje al kwijt. Waar Is Niks ? Hier alles goed. Heel veel groeten en " 'nen dieken kuus ".

The farmermother family on

Hallo lieve mensen, wat een heerlijke reis, erg leuke verhalen, wel veel lege koffers meegenomen om al de Western stuff mee te torsen ?
Jullie missen hier niet veel, regent en waait, fleur maakt het goed, ze bromt als een oude Chevrolet.
Voor de rest genieten we van jullie verhalen, daardoor hebben we ook een beetje vakantie gevoel.

Velen groeten en kussen voor wie zich aangesproken voelt.

Tot het volgende verhaal, we kijken er naar uit.!!