Turen går videre til Khao Lak

Trip End Feb 03, 2012

Flag of Thailand  , Phangnga,
Thursday, January 26, 2012

Af Dorthe

Silje vækkede os kl. 6.30. Da havde hun udsovet efter 10½ timers god søvn. Vi havde alle sovet som sten. Silje lagde sig og spillede lidt Nintendo i sengen, imens vi andre fik tid til at vågne.
Efter det sidste måltid på hotellet, besluttede vi at bruge et par timer ved hotellets pool, inden vi skulle tjekke ud kl. 12. Lars fik hotellet til at kontakte vores resort i Khao Lak og bad dem om at hente os og køre os de 75 km fra lufthavnen i Puket til Haadson Resort i Khao Lak, hvor vi skulle bo i den sidste uge.
Imens børnene boltrede sig i poolen tog Lars sig en god løbetur på hotellets løbebånd. Efterfølgende var hele banden i bad, inden vi tjekkede ud fra hotellet og tog en taxi til Bangkok lufthavn.
Det gik fint med at få indleveret bagagen og komme igennem sikkerhedskontrollen. Vi skulle have lidt at spise og blev enige om pizza og pasta, som vi deltes lidt om.
Kl. 14,00 kom vi planmæssigt om bord på flyveren, men så var det også slut med det planmæssige, for først kunne de ikke få bandstof på flyet og da det endeligt var lykkedes var vi kommet bag i køen til startbanen. Først kl.15.20, 50 minutter forsinket, kørte flyet ud til startbanen og vi kom af sted. Flyveturen gik fint. Lars og børnene spillede Nintendo, imens jeg slappede af. På turen fik vi serveret en sandwich og drikkevarer på trods af, at det kun var en flyvetur på 1 time og 20 min.
Da vi havde fundet vores baggage og kom ud fra lufthavnen stod der en chauffør med et skilt hvorpå der stod Haadson Resort og Joergensen. Chaufføren bad os vente imens han hentede hans nye Toyota Corolla. Vi kørte 1½ times på de gode og knap så hektiske veje som i Bangkok. Chaufføren var ikke så snakkesalig, men han fortalte dog lidt om, hvad vi kunne se og opleve i området. Han ville også gerne være vores privatchauffør. Han kørte os på turen til Khao lak forbi et politiskib, der efter Tsunamien for 7 år siden, ligger 2 km fra kysten, og i dag er blevet til en turistattraktion.

Vi ankom til Haadson Resort kl. 18.30 og der var så småt begyndt at blive mørkt. Vi kunne høre bølgerne fra havet lige på den anden side af vejen. Vi blev tjekket ind i en meget afslappet reception og vores tunge rygsække blev båret over til vores villa, bestående af et stort rum med et stort badeværelse med bruseniche og udendørs badekar. Vi var alle trætte på trods af den korte rejse, så vi besluttede os for, at bestille aftensmad med roomservice. Vi ringede og bestilte stegte ris med kylling, pasta bolonaise, pomfritter og hvidløgsbrød og det var super hyggeligt bare og sidde i sengen og spise det. Efter maden fik vi skypet hjem til både mormor og farmor inden vi alle gik tideligt til ro i vores nye hjem for de næste og sidste 7 dage i det afslappende ferieparadis.