Kurt på værksted igen, igen….

Trip Start Nov 25, 2011
Trip End Feb 03, 2012

Flag of Australia  , New South Wales,
Wednesday, January 4, 2012

Af Dorthe

Vi vågnede alle lidt i 8.00 efter en god nats søvn. Kristian var blevet forkølet, hostede som en søløve, men var frisk som en havørn så vi besluttede os for en time ved poolen. Jeg benyttede mig, ved poolen, af den times internet, vi købte i går, til at opdatere Travelpod og tjekke mails. Der var kommet en mail til Silje fra klassekammeraten Oscar, og da jeg læste den for hende steg humøret tydeligvis nogle grader. Tak for mailen Oscar.

Imens vi var ved poolen ville Lars lige tømme toilettanken inden han ville parkere bilen udenfor bommen på campingpladsen, da vi skulle tjekke ud inden kl. 10.00. Planen var, at køre videre til Mimosa Rocks; en nationalpark 70 km sydpå, hvor vi ville overnatte til i morgen for 30 AUD.

Der gik noget tid inden Lars kom tilbage og lettere irriteret fortalte han, at grunden var, at han havde påkørt en sten i siden af bilen og havde skadet den…. Åhhh nej, ikke værksted igen, var min første tanke. Mens børnene badede færdig snakkede vi om, hvad vi skulle gøre og vi blev enige om, at køre ned til Lars´ efterhånden gode ven på værkstedet og få ham til at ringe til Britz og fortælle hvad der var sket, da han bedre kunne forklare det end os. Så alle gode gange 4 kom Kurt på værksted igen. Heldigvis var det ikke en så stor reparation så efter 1½ time med lektielæsning ved et bordbænkesæt udenfor værkstedet, var vi kørende igen. Vi kørte ind for at handle i Narooma. Vi trængte til at få fyldt køleskabet, der nu virkede igen og vi vidste ikke, hvornår vi kunne få handlet igen.

Vi spiste frokost i bilen på parkeringspladsen udenfor dagligvarebutikken og forlod endeligt Narooma kl. 13.30. Vi nåede nationalparken Mimosa Rocks, hvor de sidste 3 km ned til Aragunnu, hvor vi skulle overnatte, var grusvej med kraftig hældning. Vejen var flere steder ikke bredere end til én bil så jeg sad og krydsede fingre for at der ikke kom modkørende. Aragunnu ligger i den nordlige ende af nationalparken. Vi gik rundt for at se området. Der var mange der havde slået lejr i området og oftest store familier, der havde slået lejr for længere tid. Selvom det småregnede var folk ude, sad omkring bål, andre gik ture og spillede kricket. Vi gik ad en boardwalk langs stranden til Mimosa; et bjerg af store blokke med vulkansten, som fik navnet efter et gammelt skib, som forliste på stenene i 1863. På tilbagevejen var vi ude på en lookout hvor der var trapper ned til stranden. Børnene løb straks ned og legede i sandet, imens vi stod oppe og beundrede dem og den smukke natur med vulkanske klipper langs stranden med det blå Tasman Sea så lang ud som øjet rakte. Lars og jeg besluttede på det tidspunkt at køre videre sydpå i stedet for at blive i nationalparken eftersom klokken ikke var blevet mere end 16.00 og vi havde brugt den ekstra dag i Narooma på bilreparationen. Vi kørte videre ad Princes Highway og imens sad jeg og kiggede på vejkortet efter en rasteplads hvor vi måtte overnatte. Der var ikke mange af dem, så vi besluttede os for at køre over grænsen til delstaten Viktoria. Victoria er den mindste, den tættest befolkede og den mest industrialiserede delstat i Australien. Vi planlagde at overnatte på Genoa rasteplads, en dagstur på i alt 220 km. Der var god stemning i bilen og Silje sad og hjalp Kristian med at børnestave sig igennem dagbogsskrivningen på bagsædet. Vi var fremme ved den fineste rasteplads ved Genoa flod med toiletter, legeplads og tennisbaner kl. 18.30. Der holdt allerede ca. 25 biler, campingvogne og autocampere der, som os, også skulle overnatte.

Børnene løb straks ud på legepladsen, imens Lars og jeg fik lavet en super lækker gryderet med karrykylling i kokosmælk med ris og tomat/advokadosalat til. Efter aftensmaden gik vi alle en tur ned til og over floden ad en gammel bro og betragtede fuglelivet. Da det begyndte at blive mørkt vendte vi om og gik tilbage til bilen til hygge, dagbogsskrivning og planlægning af turen i morgen inden vi alle gik til ro.