Dejligt gensyn med familien i Narooma

Trip Start Nov 25, 2011
Trip End Feb 03, 2012

Flag of Australia  , New South Wales,
Sunday, January 1, 2012

Af Dorthe

Vækkeuret ringede klokken 5.30. Vi måtte tidligt op, da vi havde en lang køretur på 490 km foran os til Narooma, hvor familien Mikolajewitz befandt sig.

Inden vi kørte afsted skypede vi hjem til familie og venner i Danmark, som var godt i gang med nytårsaften. Børnene fik lidt tøj på og blev puttet godt på deres sæder med dyner og puder, så de kunne sove videre imens vi kørte første etape, inden vi gjorde stop et sted, hvor vi ville spise morgenmad. Vi havde god erfaring med at gøre på denne måde, da børnene så ikke føler turen så lang, når de sover den første del.

Børnene vågnede da vi nåede Sydney efter 2 timers kørsel. Her skulle vi have tanket bilen og imens smurte jeg nogle hurtige boller, som vi spiste på vejen.

Turen videre gik fint og vi lovede børnene en tur på Mc.Donalds i Nowra, så vi kunne tjekke om familien i Narooma havde svaret på vores mail om, hvor vi kunne finde dem, når vi kom frem. Børnene var efterhånden også blevet sultne igen, så det endte med, at de indtog deres frokost der, imens vi nød en icecofee. Efter frokosten og beskeden på mailen om, hvorhen vi skulle køre, fortsatte turen videre sydpå. Børnene sad og hyggede sig på bagsæderne og spurgte mange gange om, hvornår vi var fremme. De var syge af længsel for at se familien igen.
Under turen sad Lars og jeg og regnede på antallet af kørte kilometer, som i dag når 4600 km. Vi havde inden afrejse regnet med at køre fra Cairns til Sydney, men eftersom at vi har så meget tid igen inden afrejse er planerne ændret til at køre mere sydpå for også at nå at opleve Great Ocean Road. Med den nye rute forventer vi at nå et kilometerantal på 8-9000 km. På vejen ringede vi til forskellige campingpladser i Narooma, og den eneste der havde plads til os var enormt dyr og havde kun en plads uden strøm, men vi måtte reservere den, da der ikke var andre muligheder.

Vi nåede byen Narooma kl. 15, efter et lille stop på et informationscenter i byen Ulladulla, hvor vi måtte købe et vejkort, der kørte mere sydpå. Vi kørte direkte til den anviste strand, hvor vi skulle mødes med familien. Gensynsglæden var enorm hos både små og store. Vi satte os ved et bord ved stranden og fik os lidt kaffe og knækbrød. Snakken gik lystigt om, hvad vi hver især havde oplevet på rejsen. Børnene løb omkring ved den lille havn og spottede rokker i vandet og jagtede måger.

Da det var ved at være sidst på eftermiddagen foreslog Jacob at vi kunne spørge på "deres” motel; Farnboro, om vi måtte holde udenfor og så bare benytte deres bad. Så vi kørte med og fik at vide at det var helt ok, så vi afbestilte den ellers reserverede campingplads og slog lejr lige udenfor deres motelværelse. Børnene fik lov at hygge sig lidt i poolen imens de voksne tilberedte en lille sammenskudsmiddag på grillen med hjemmelavede burgere, pølser og salat. Efterfølgende var der hygge for både voksne og børn inden vi alle gik til ro kl. 23.00, med pigerne sovende på hemsen i autocamperen og drengene på motelværelset.