Oprydning, bilvask og stranddag

Flag of Australia  , New South Wales,
Monday, January 2, 2012

Af Mette:
Vi sover til kl. 8 – i autocamperen er de stået op. Der er pludselig ikke strøm på batteriet, så deres køleskab virker ikke. Vi får omrokeret hos os, så kølervarerne kan være i vores køleskab.

Lars får ringet til udlejningsfirmaet, og herefter kører de til stranden med alle 4 børn. Jakob og jeg skal bruge et par timer på at gøre bilen klar. Vi har "boet” i bilen i 10 uger, så der skal ryddes op og pakkes om, og bilen skal vaskes og rengøres. Der findes ingen bilvask i området – nærmeste er ca 100 km væk, men heldigvis har Lars en vandslange i autocamperen, som vi kan låne. Jakob får bilen vasket, og den kommer til at skinne i solen…

Imens står jeg med vores 8 kasser fra bilen og adskillige poser, der skal sorteres og pakkes om. Når vi kommer til Sydney i morgen, skal vores ting være i rygsækkene, så vi hurtigt kan tømme bilen. Det er svært med parkering i storbyen, så derfor skal vi være praktiske. Det er noget uoverskueligt at komme i gang – hele værelset flyder med ting. Men stille og roligt får jeg sorteret og struktureret – og får kasserne rengjort, og efter et par timer er det klaret.

Vi tjekker mailen og har fået 2 nye henvendelser på bilen fra nogle, der gerne vil se den i morgen, når vi kommer til Sydney. Det er dejligt, at det tyder på, den er til at sælge. Herefter kører vi til stranden og får på vejen tanket ”Mary” for sidste gang. Børnene har hygget sig ved vandet med at bade og fange krabber. Vi har taget pålæg med til sandwich, så vi starter med at få frokost. Herefter skal Lars afsted til en lokal mekaniker med autocamperen for forhåbentlig at få et nyt batteri. Jakob får lavet yoga på stranden, og vi hygger os med sol og badning. Lars kommer tilbage – de kan først få bilen repareret i morgen, så de booker sig ind på en campingplads, så de kan få strøm til autocamperen. Vi kører hjem fra stranden ved 15.30-tiden og får handlet ind på vejen til en fælles aftensmad. Vi har aftalt at grille på campingpladsen, så vi kører hjem og forbereder salat mv. – og får et sidste bad på et australsk motelværelse for denne gang. Jakob får ringet til en af de bil-interesserede og aftaler at mødes på Eva's Backpacker i morgen kl. 15. Spændende! Jakob får ringet til Kings Cross Car Market for at tjekke, om de kan hjælpe med papirarbejdet, hvis vi får bilen solgt – og for at varsle, at de skal købe bilen tilbage, hvis vi ikke selv får den solgt.

Vi kører ud til fam. Stræde ved 18.30-tiden. Det er en kæmpe Big4-campingplads, der ligger ned til vandet. Vi laver mexikanske pandekager til børnene med forskellige grøntsager. Vi voksne får en lækker bøf – og noget rødvin. Det er bare hygge! Børnene leger rundt omkring. Drengene ”træner” med at løfte sig op i armene, og pigerne hopper på trampolin. Efter det gode måltid går vi ned og ser havet, inden den står på rom og cola til mændene og en snak om Great Ocean Road, som familien Stræde vil køre til herfra. Ved 22-tiden siger vi ”på gensyn hjemme i Danmark” efter et par skønne dage sammen. Det var dejligt, de tog turen ned til os. Vi kunne ikke være så fleksible pga. forhåndsbookinger af motelværelser. Men vi har i hvert fald alle 4 nydt samværet med familien hjemmefra. Tak for et par dejlige dage…