Praktik og shopping i Adelaide

Trip End Jan 23, 2012

Flag of Australia  , South Australia,
Wednesday, December 14, 2011

Af Mette:
Vi har sovet fantastisk og Jakobs ryg er betydelig bedre. Dejligt. Vi kører ned med bilen til værkstedet kl. 8 og går herefter rundt i Adelaides smukke gader. Børnene får leget på en legeplads, vi får oset og kigget – og jeg får købt en kjole. Vi går hen på informationscentret for at få info om Barossa Valley og vores tur ned mod Great Ocean Road. Frokosten indtages på et food market – drengene nyder sushi, mens Matilde og jeg får indiske samosa og ris med "butter chicken”. Godt måltid. Først på eftermiddagen henter vi bilen og kører tilbage til motellet. Det bliver lavet lektier og vi får kaffe, inden vi tager på legepladsen overfor.

Vi laver mad på vores campingkøkken og spiser på varandaen uden for motellet. Menuen er ”venø-bøf” med pastasalat og hvidløgsbrød. Heldigvis er der rigeligt med mad, så vi laver pastasalat med oksekødsstrimler til morgendagens madpakke. Det er et super måltid. Børnene kommer tidligt i seng. Om aftenen nyder de voksne en rom og cola, mens vi får booket overnatning i Bangkok til de 2 + 3 nætter vi skal være i byen i januar. Vi får også booket det næste ophold – 3 overnatninger i The Grampians, som er en nationalpark 500 km fra Adelaide. Dejligt at få styr på det.