Katedra nad Renem rzecz piękna.

Trip Start Unknown

Flag of Germany  , North Rhine-Westphalia,
Monday, July 16, 2012

Z przyjemnością zaczęłam wspominać naszą sobotnia wyprawę do Kolonii. Była ona elementem Polsko-Niemieckiej Wymiany Młodzieżowej 2012. To właśnie ten dzień mogę zaliczyć do najbardziej udanych. Po przyjeździe do Kolonii zwiedziliśmy przepiękną, gotycką Archikatedrę, w której znajdują się relikwie Trzech Króli. To jedna z największych tego typu budowli w Europie – naprawdę robi wrażenie. Wszystko jest tutaj ogromne - od witrażowych okien, przez kolumny po organy. Ma się wrażenie, że kościół żyje, bo cały czas trwają prace, jeśli nie wykończeniowe to remontowe. Urzeka swoim pięknem i monumentalnością, można w niej stać godzinami i podziwiać bez słowa. Wdrapaliśmy się także na wieżę – ponad 500 schodów! Widok z samej góry był niesamowity, ponieważ ukazał nam całe, ogromne przecież miasto. Najciekawszy jest tam Most Hohenzollernów, na którym wisi chyba z milion kłódek przyczepianych przez zakochane pary. Jest on na prawdę wielki, a Ren który pod nim płynie jest również niesamowity.

Następnie pojechaliśmy do Muzeum Czekolady. Ci z nas, którzy już tam byli, poszli zwiedzać rzymskie pozostałości, kościoły i pozostałą część miasta. Ja wybrałam pierwszą opcję. Jestem zadowolona ze swojego wyboru. Mogłam poznać tajniki uprawy, transportu i produkcji czekolady. Największym zainteresowaniem cieszyło się drzewo, z którego spływała strumieniami czekolada! Kazdy mógł próbowac do woli! Żeby uniknąć drastycznych scen, dyrekcja muzeum zdecydowała się ustawić przy tym źródle słodkości pracownika, który wydzielał porcje na wawelkach. ;(

Wszyscy razem spotkaliśmy się później w centrum, gdzie dostaliśmy czas wolny na obiad i kupienie upominków. Moja koszulka " I <3 Koln" będzie mi długo słuzyć :D Zadowoleni wróciliśmy pociągiem do Bonn.