Exploring New York

Trip Start Apr 13, 2013
Trip End May 31, 2013

, New York,
Monday, April 15, 2013

Wat een stad zeg!! Gister was het super weer, begin al een aardig kleurtje te krijgen;-) was er al vroeg uit, toch even wennen aan het tijdsverschil denk ik. Na aan de overkant van de straat een ontbijtje en koffie gehaald te hebben was mijn plan richting Central park te lopen.. Na ongeveer 10 blokken vroeg ik me af waar het park bleef:-) op zoek naar de reisgids in mijn tas bleek dat ik deze had laten liggen.. Erg handig... Maar ik zet natuurlijk gewoon door en zei na elke 10 blokken dat het zo wel in zicht moest komen... Uiteindelijk aan gekomen bij 107th street (ik slaap aan 47th str, dus 60 blokken verder) besloot ik dan maar terug te gaan en de bus tour te nemen door de stad, aangezien ik hier anders te laat voor was.. Achteraf bleek dat ik 2 straten te ver naar rechts zat, en dus vlak naast Central park en er zelfs voorbij was gelopen.. Beetje jammer, maar ja blijf blond:-) heb hierdoor wel superveel kunnen zien van het iets minder drukke deel van New York..:-)

Vervolgens de bus tour!! Super handig, aangezien de tour door heel Manhattan gaat en je op en af kunt stappen wanneer je wilt. Hoogte punt was toch wel het Empire State Building! Wat een ongelooflijk uitzicht!! Echt een must see voor iedereen die ooit nog eens naar New York gaat:-) vervolgens na meerdere stops richting het 911memorial. Ook erg indrukwekkend, samen met de nieuwe Freedom tower die 2014 klaar moet zijn.

Vervolgens een poging om het vrijheidsbeeld te bezoeken. Genietend van de omgeving kwam ik op een veerboot terecht... Halverwege kwam ik tot het besef dat deze niet naar het vrijheidsbeeld ging maar naar staten island.. Dus daar eenmaal aangekomen maar weer omgedraaid en terug gekeerd, wat wel zorgde voor wat mooie foto's van het beeld en de skyline van New York. Weer in Manhattan aangekomen wilde ik alsnog een poging wagen, alleen goed voorbereid als ik was door de reisgids in het hotel te laten liggen, bleek dat door orkaan Sandy, het vrijheids beeld van november 2012 tm juni 2013 niet open is voor bezoekers....:-|
Terug gekeerd bij de busstop, bleek dat hoewel ik een kaartje had voor 24 uur, de tour waarvoor ik dat kaartje had gekocht maar tot 17.00 reed. Ze verkopen het dus wel leuk hier aan toeristen haha:-) Daarna is het de zelfde route, maar een nachttour, waarvoor je dus weer aardig bij mag lappen. Dit was natuurlijk mijn eer te na, dus ben ik vanuit het zuidelijke puntje van Manhattan lopend richting mijn hotel terug gekeerd.

Al met al echt een superleuke dag gehad!!:-) ontzettend veel gezien, en met zon bustour kom je ook een beetje onder de andere toeristen, wat eigenlijk ook best gezellig is:-)

Momenteel zit ik heerlijk op een terrasje bij het boathouse in Central park, bekend van aardig wat films haha. Heb lekker Hollands een fiets gehuurd en aardig wat calorietjes verbrand:-)
Het weer is nog steeds top, als een mooie lentedag in Nederland, maar dan voorgaande jaren;-)

Zo ik hou het weer even voor gezien, foto's zal ik er vanavond proberen op te zetten!!

mama en tim on

wel een goede training voor militaire keuring :)

Renee on

Prachtig! Mooi om zo je reis te volgen��

mieneke on

mooi om je zo te volgen!
veel plezier!

jacco & tina on

Handig zo'n mandje op de fiets...:)
Superfoto's trouwens!!!! En nu op naar de volgende verblijfplaats..!?!? Geniet ervan!!

Evelien on

Aha ik ben er achter op ik moet reageren hahahahaha duurt even maar dan heb je ook wat;-) blond hè!