Gilla läget (Amtrak del 2)

Trip Start Mar 16, 2010
Trip End May 24, 2010

Flag of United States  , Texas
Sunday, May 9, 2010

Austin till New Orleans, beräknad resetid 2.5+15 timmar. Väl i San Antonio visar det sig att tåget är 6 timmar försenat! Skulle ha lämnat 23:55 vilket nu beräknas till 6:30, vilket innebär övernattning på tågstationen. Vi är totalt 11 personer, en hund och en stackars utskälld Amtrak personal. Samtliga resenärer verkar omedelbart gilla läget och konstaterar med en axelryckning att så är det när man tar tåget.

Det är ex militären, den medelålder tågmaniska kvinnan, fd lastbilschaffisen med mohawke, studentskan med bredaste sydstatsdialekten och knähund, och så jag.

Konstigt nog känner jag mig inte så upprörd. På nått skumt sätt känns det som en pusselbit i min resa genom USA och sällskapet är faktiskt riktigt underhållande.

Det visar sig att man kan beställa pizza till stationen, natten är räddad! Dessutom finns det en TV och snack-maskin. Typ som en lördagskväll hemma där man halvsover i TVsoffan. Förutom att vardagsrummet är en glasbur fylld med temporärt fängslade främlingar.

Midnatt börjar jag bli trött och uttråkad, ska försöka vila lite. Hunden sitter bredvid mig och den kliar sig konstant, jag svär att den har loppor!