LA, LA, gamle vän

Trip Start Mar 16, 2010
Trip End May 24, 2010

Sunday, May 2, 2010

Först var det som att återse en gammal vän, med ett stygn av dåligt samvete eftersom jag inte hört av mig på nästan 3år. Så efter 1.5dag utvecklades en sprudlande och villkorslös nyförälskelse för att sedan efter ytterligare tre dagar åter igen lämna mig med ett krossat hjärta och en fet klump i halsen.
Är LA min omöjliga kärlek?

Dagarna här har jag mestadels spenderat med att återupptäcka gamla miljöer. Santa Monica beach walk, Westwood Village och 3rd street promenade. Inte mycket har förändrats. Besökte Caro och Nick på 16th street (som beslutat sig för att flytta tillbaka till Santa Monica efter 1.5år i Buenos Aires). Var till Koreatown med Ethan på middag. Tog en joggingtur längs stranden. Drack alldeles för mycket Coffee Bean. Och shoppade alldeles för mycket!! :)

Insåg inte hur mycket jag saknat LA förrän jag var här. Att kliva ut från LAX och ta ett djupt andetag är som att gå rakt in i en mur av minnen. Varje gång jag återser staden känns som "sist" var igår men samtidigt som att kliva rakt in i händelsernas centrum. Känslan är faktiskt obeskrivbar.

Denna gång lämnar jag LA med ett löfte att det inte ska dröja länge tills jag är tillbaka!

Linda Lindberg on

Å vad härligt du har det!? Men det har jag här hemma också.
Snart är du tillbaka i LA va? Ingen stad som föll mig i smaken, men som turist missar man kanske hela tjusningen med LA. Det är bara de riktiga turistfällorna man hamnar i, misstag av mig. kanske måste ge staden en andra chansen.

Längrar på dig här hemma. Kram!

Olle on

Superfina kort! Me is avis :P Här i Ume är det tokvarmt och åskan går som tåget... Ses snaaaart björnen!