Dag 3

Trip Start Jun 22, 2008
Trip End Jul 25, 2008

Flag of United States  , New York
Wednesday, June 25, 2008

Vandaag weer op tijd vertrokken, dat beviel gisteren goed. Ook nu zijn we weer de drukte voor als we aan boord gaan van de boot naar Liberty Island met het Vrjheidsbeeld. Ontbijten doen we pas op het eiland waar ze om 0930 uur al aan de worst en patat zitten. Wij houden het bij een sandwich met jus. Het weer is heel mooi, blauwe lucht en dat staat altijd goed op de foto's. Je komt met de boot aan voorlangs het beeld en dat op zich is al mooi. We nemen voldoende foto's op het eiland en gaan dan verder naar Ellis Island. Hier zijn 12-15 miljoen immigranten voor Amerika aangekomen aan het begin van de vorige eeuw.
Liberty Island en Ellis Island zijn beide nationale parken, dus zijn er ook park rangers. We volgen een daarvan tijdens een tour en leren zo snel en op een leuke manier allerlei bijzonderheden over Ellis Island.
Na de boottocht terug bezoeken we Ground Zero, en grote bouwput inmiddels en Wall Street, Het is druk, druk en nog eens druk. New York is een mooie stad maar erg druk. Soms zelfs storend.
Morgen willen we naar Washington, daar moeten we nog kaartjes voor kopen dus gaan we naar Penn Station waar de Amtrak treinen vertrekken. Helaas, er zijn alleen nog maar duurdere kaartjes, zo'n $ 200.- p.p. en dat vinden we te duur voor een dagje Washington. We besluiten dus ons programma om te gooien. Na een bezoekje aan Times Square gaan we eerder terug naar het hotel en morgen gaan we Central Park bezoeken.
In het hotel bellen we even via de computer naar het thuisfront en maken we ons klaar voor The Young Frankenstein, de musical voor vanavond. Op Times Square eten we bij Planet Hollywood, een eettent met videoschermen en harde muziek helemaal gericht op jongeren. De musical is ook al wat apart. Geschreven dor Mel Brooks is er van het begin tot het einde allemaal humor in verwerkt. Gelukkig zo dat ook wij als Hollanders het grootste deel er van kunnen begrijpen. Een heel leuke musical die niet voor niks gekozen is tot musicl van het jaar in 2008. Op de terugweg naar het hotel proberen we nog om op de Empire State Building te komen maar er wordt niemand meer toegelaten omdat hij VOL zit. Helaas, dan maar verder naar het hotel. Morgen willen we proberen uit te slapen.